جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام زمانی معاون بین الملل حوزه در همایش «نقش ادیان در تحقق عدالت و صلح از دیدگاه اسلام»

حوزه/ علمای بزرگ مسیحیت علاوه بر آیات قرآن، آموزه های امام علی(ع) را پیرامون مساله عدالت مورد مطالعه قراردهند و نظیر کاری که جرج جرداق انجام دادند، این آموزه ها را به شکل عمیق بررسی کنند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین  محمد حسن زمانی امروز عصر در همایش «نقش ادیان الهی در تحقق صلح و عدالت از دیدگاه اسلام و مسیحیت،» که به همت معاونت بین الملل حوزه های علمیه  در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)  قم برگزار شد گفت: اسلام و مسیحیت اکثریت جامعه بشریت را اداره می کنند و همکاری بین این دو دین آسمانی، می تواند سرنوشت آینده کره زمین را رقم بزند.

وی افزود: حوزه علمیه قم، پرچمدار اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، باید پرچمدار این وحدت بین ادیان باشد؛ امروز خداوند روحانیت را خطاب قرارداده است که این جریان را ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهارکرد: امروز این حرکت با حمایت آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه های علمیه و آیت الله حسینی بوشهری و بزرگان حوزه آغاز شده است.

معاون بین الملل حوزه بیان کرد: حضور حوزه های علمیه در ارتباط با واتیکان باید جدی تر از این باشد که زمینه این مساله آغاز شده است؛ اعزام سه روحانی فاضل برای سخنرانی در دانشگاه های واتیکان انجام شد و امروز وزیر عدالت و صلح واتیکان، به قم سفر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین  زمانی اظهارکرد: 15 نوع همکاری در این زمینه طراحی شده است و دو گروه از طرفین، تنظیم این ارتباط را شکل خواهند داد و این روند توسعه خواهد یافت.

وی افزود: مواضع سران واتیکان نسبت به اسلام بهبود پیدا کرده است و جناب پاپ تعبیرات بسیاری نسبت به اسلام داشته است؛ خود پاپ نیز بیان می کند که امام خمینی(ره) برای من نقشی معلمی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  زمانی اظهارکرد: وزیر صلح و عدالت واتیکان روز گذشته پس از زیارت حضرت معصومه(س) بیان کرد که از این مکان الهام می گیرم؛ وی بیان کرد که ما نیز معتقد به  شفاعت هستیم و حتی یک شکلات به عنوان تبرک از حرم برای خود برداشت.

معاون بین الملل حوزه بیان کرد: پیشنهاد می دهیم که علمای بزرگ مسیحیت علاوه بر آیات قرآن، آموزه های امام علی(ع) را پیرامون مساله عدالت مورد مطالعه قراردهند و نظیر کاری که جرج جرداق انجام دادند، این آموزه ها را به شکل عمیق بررسی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha