دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس پیام اسلام در پاکستان

کنفرانس بین‌المللی پیام اسلام برای مبارزه با تروریسم با حضور بیش از ۵ هزار روحانی و عالم دینی از کشور‌های مختلف بوسنی، مصر، ترکیه، ایران، قطر و دیگر کشورها در پاکستان برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دیلی تایم، انجمن علمای پاکستان روز چهارشنبه دهم فوریه  برابر 21 بهمن، کنفرانسی با عنوان «پیام اسلام» به هدف مبارزه با تروریسم و تاکید بر پیام حقیقی دین اسلام یعنی صلح و دوستی برگزار می‌کند.

بیش از 5 هزار روحانی و عالم دینی از کشور‌های مختلف بوسنی، مصر، ترکیه، ایران، قطر و دیگر کشورها در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

مولوی محمد اشرفی، رئیس این انجمن در یک نشست خبری، هدف از برگزاری این کنفرانس را رودرویی با تبلیغات و تفسیر‌های غلط از اسلام بدست تروریست‌ها و افراط‌گرایان عنوان کرد و گفت که هدف‌شان از برگزاری این کنفرانس برجسته سازی پیام حقیقی و واقعی اسلام و آموزه‌های دینی برای جامعه بین‌المللی و برطرف سازی سوءتفاهمات موجود است.

وی افزود: ما تفرقه افکنی، خشونت و افراط‌گرایی را در تمام اشکال و مظاهر آن محکوم می‌کنیم و برگزارکنندگان کنفرانس می‌خواهند با وضعیت رو به وخامت کشور پاکستان و جهان اسلام برای ریشه‌کن سازی افراط‌گرایی و تفرقه دینی مبارزه کنند.

اشرفی درباره درگیری‌ها در خاورمیانه نیز گفت: مسلمانان کشور‌های اسلامی مانند سوریه، عراق، پاکستان و یمن در آماج جنگ‌های طولانی مدت قرار گرفته، بیگناهان کشته می‌شوند.

او در خصوص مشکلات داخلی پاکستان نیز گفت: احزاب سیاسی باید در پی حمایت از منافع عالی ملی در مسائل عمده  بوده و برای برطرف کردن مشکلات به دنبال راه‌های گفتمان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha