دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اجتماع مشورتی فعالان مذهبی در جنوب شرق آناتولی

حوزه/ اجتماع مشورتی فعالان مذهبی در جنوب شرق آناتولی در شهر ماردین ترکیه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مجمع مشورتی فعالان مذهبی جنوب شرق آناتولی با حضور رییس سازمان دیانت ترکیه برگزار شد.

در این اجتماع که در شهر ماردین ترکیه برگزار شد، حدود 600 فعال مذهبی حضور داشتند و طی دو روز به تبادل نظر و بیان مشکلات خود پرداختند.

محمد گورمز رییس سازمان دیانت ترکیه در این مراسم گفت: طی این دو روز به مشکلات همکارانمان در جنوب شرق آناتولی شامل مناطق الجزيره، سيلوبي، نصيبين، سور و سيلوان پرداختیم و راه های حل مسائل را بررسی کردیم.

وی افزود: همچنین کارگاه های 50 الی 60 نفری برگزار شد تا شرکت کنندگان با یکدیگر آشنا شوند.

گورمز با اشاره به اهمیت وحدت در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر حوادث ناگواری در مناطق الجزيره، سيلوبي، نصيبين، سور و سيلوان رخ داد، ولی باید با پشت سرگذاشتن آن و بهره بردن از اتحاد و برادری، روی پای خود ایستاده و برای طلوع دوباره تمدن اسلامی تلاش کنیم.

حوادث ناگواری که گورمز به آن اشاره کرد مربوط به درگیری های موجود در این مناطق است که به دلیل همجواری با عراق و سوریه وضعیت خاصی دارند.

همچنین در این مجمع مشورتی جلسه ارزشیابی و ارزیابی به مدت دو ساعت و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

رییس سازمان دیانت ترکیه که برای شرکت در این همایش به شهر ماردین رفته بود، همچنین با حضور در مسجد صادق ياي در شهر أرتوكلو و اقامه نماز جماعت صبح، به ایراد سخنرانی برای حاضران پرداخت.

انتهای پیام/

20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha