شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ خطیب مسجد مقدس جمکران گفت: متاسفانه شبکه های اجتماعی، مجازی و ماهواره جامعه ایرانی را بیچاره کرده است و هر روز آسیب های آن بیش از پیش می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  سیدحسین حسینی قمی  شب گذشته در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران، اظهارداشت: امروز حضور بی حد و مرز عموم افراد جامعه در شبکه های مجازی و اینترنت به جایی رسیده است که ورود آنان به فضای مجازی با خودشان ولی بیرون آمدن از شبکه های مجازی با خدا است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امروز دشمنان فرصت های ارزشمند جامعه ایرانی را می سوزانند و این در حالیست که علمای گذشته ما برای لحظه لحظه عمر خودشان برنامه و هدف داشتند.

علامه طباطبایی (ره) و تفسیری بدون نقطه

حجت الاسلام  حسینی قمی با اشاره به تفسیر 20 جلدی المیزان مرحوم علامه طباطبایی(ره) خاطرنشان کرد: مرحوم علامه طباطبایی (ره) زمانیکه در حال نگارش تفسیر المیزان بودند، وقتی هر جلد را کامل می کردند آن را برای چاپ به دامادشان آیت الله قدوسی می دادند و زمانیکه مرحوم قدوسی صفحات را ورق می زد متوجه حروف بدون نقطه شدند و وقتی از مرحوم علامه علت این کار را جویا شدند، علامه طباطبایی(ره) پاسخ داده بودند، هر صفحه به طور میانگین سه دقیقه از وقت و فرصت مرا برای نقطه گذاری می گیرد و من چنین فرصتی ندارم ، بدهید به دیگری تا نقطه کلمات و جملات را قرار دهد.

این مبلغ ممتاز حوزه علمیه ادامه داد: تفسیر المیزان یکی از مهمترین تفاسیری است که طی 50 سال گذشته و بعد از مرحوم علامه هر کسی که تفسیر نوشته، گفته و یا مطالعه کرده است از این کتاب بی نیاز نبوده و بدون تردید به آن مراجعه کرده است.

خطیب مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: کدامیک از کسانیکه در این مسجد مقدس حضور دارند برای هدر رفتن 3 دقیقه از ساعات عمر خود قصه خورده ایم؟ بدون تردید هیچکدام قدر نعمت عمر و ساعات زندگی خود را نداریم و اگر چنین بود هرگز بخش عظمی از ساعات شبانه روز خود را به حضور در شبکه های مجازی و اجتماعی اختصاص نمی دادیم.

مسئول سابق مرکز اسلامی سوئد در بخش دیگری از سخنانش به اعتیاد زنان خانه دار به فضای مجازی اشاره کرد و افزود: متاسفانه این مشکل و معضل امروز جامعه ایرانی به آنجا کشیده شده است که زنان خانه دار به این فضا اعتیاد پیدا کرده اند و آنها را از شوهرداری و تربیت فرزندان باز داشته است.

اعتیاد زنان خانه دار به فضای مجازی مصیبتی بزرگ است

حجت الاسلام   حسینی قمی گفت: اعتیاد زنان خانه دار به فضاهای مجازی مصیبتی بزرگ‌تر از مسأله جوانان است، زیرا آن ها را از شوهرداری، تربیت فرزند و کمالات خود غافل کرده است.

نویسنده کتاب « اخلاق در قرآن » افزود: این مشکل فراگیر شده است بطوریکه در برخی از کشورها کمپ ترک اعتیاد به فضای مجازی راه اندازی شده است تا افراد سست بنیان و کم اراده برای ترک این معضل در آن به سر می برند.

خطیب مسجدمقدس جمکران بیان داشت: استفاده از این فضاها صرفا حرام نیست بلکه زمینه حرام را ایجاد می کند و نوعی اعتیاد محسوب می شود؛ همان گونه که در ایران کمپ هایی برای ترک اعتیاد از مواد مخدر داریم مشابه آن در کشورهای خارج برای کسانی که اعتیاد به فضاهای مجازی پیدا کرده اند، ساخته شده است.

حجت الاسلام حسینی قمی اظهارداشت: برای رفع این مشکل اساسی لازم است خانواده ها رفتار فرزندان خود را در این زمینه مدیریت کنند، دوستانه برای آن ها برنامه ریزی کنند تا ساعت خاصی را برای استفاده از این نوع سرگرمی ها اختصاص دهند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha