پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
افتتاح شبستان جدید مسجد جامع خرمشهر ، مقاوم‌ترین مسجد دوران دفاع مقدس

حوزه/ شبستان جدید مسجد جامع خرمشهر، یکی از بزرگ‌ترین مساجد کشور، با مساحتی بالغ‌بر ۳ هزار متر، با حضور جمعی از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیین افتتاح شبستان غدیر مسجد جامع خرمشهر، با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، ائمه جمعه و دیگر مسئولان خوزستانی برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فر، امام‌جمعه خرمشهر، بابیان این‌که مسجد جامع این شهرستان، یکی از برجسته‌ترین مساجد کشور پس از مسجد مقدس جمکران و مسجد گوهرشاد است، اظهارداشت: به‌جرئت می‌توان گفت که پس از مسجد مقدس جمکران و مسجد گوهرشاد مشهد مقدس، یکی از برجسته‌ترین مساجد کشور، «مسجد جامع خرمشهر» می‌باشد، به‌گونه‌ای که تعداد زیادی از هم‌وطنان ایران اسلامی شبانه جهت اقامه دو رکعت نماز تحیت به این مسجد مراجعه می‌کنند.

وی با برشمردن ویژگی‌های طرح توسعه مسجد جامع خرمشهر، گفت: مجموع مساحت شبستان غدیر و مجموعه‌هایی که در کنار این شبستان در نظر گرفته‌شده، حدود سه هزار متر است که دو هزار متر از آن مربوط به شبستان شماره 2 طبقه غدیر می‌باشد.

*جدا کردن اقتدار نظامی از جمهوری اسلامی ایران، کاری غیرممکن است

همچنین آیت‌الله خاتمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به آیه ۲۵ سوره حدید مبنی بر «لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْميزانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَ أَنْزَلْنَا الْحَديدَ فيهِ بَأْسٌ شَديدٌ وَ مَنافِعُ لِلنَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ وَ رُسُلَهُ بِالْغَيْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِيٌّ عَزيزٌ»، تصریح کرد: حدید نماد قدرت بوده و حتی اگر انبیاء در صدد تشکیل حکومت نباشند، به قدرت آهن نیاز دارند و این همان چیزی است که نظام اسلامی امروزه به آن پایبند است.

امام‌جمعه موقت تهران، با تأکید بر این‌که جدا کردن اقتدار نظامی از جمهوری اسلامی ایران، کاری غیرممکن است، گفت: نظام اسلامی ایران بدون اقتدار نظامی‌اش، معنایی ندارد و کسانی که بخواهند اقتدار نظامی را از نظام جمهوری اسلامی جدا کنند، در اصل نظام نبوی و علوی را نشناخته‌اند.

لازم به ذکر است، در جریان اشغال رژیم بعث عراق، یکی از تنها ساختمان‌هایی که بعد از بازپس‌گیری به‌صورت نیمه سالم قرار داشت، همین مسجد بود و ازآنجایی‌که این مسجد در زمان مقاومت قبل از اشغال مرکز فرماندهی و تدارکات و گردهمایی مدافعان شهر بود، لقب نماد مقاومت را به خود گرفت و در حال حاضر نیز بین بازماندگان جنگ و علاقه‌مندان به تاریخ جنگ ایران و عراق به همین عنوان شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha