چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ آزمون متمرکز رشته های تخصصی سطح۳

حوزه/ آزمون متمرکز رشته های تخصصی سطح ۲ و۳ حوزه های علمیه در سال ۹۵-۹۶همزمان در قم و مراکز استانی در سرارسر کشور برگزارشد.

 به  گزارش خبرگزاری «حوزه» آزمون متمرکز رشته های تخصصی  در حوزه علمیه قم که سطح دو آن در مسجد امام حسن عسکری(ع) و سطح سه در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد،  حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی معاون آموزش وامور حوزه های علمیه در محل آزمون ورودی سطح 3 در شیستان نجمه خاتون، با بیان ضرورت و تدریس رشته های تخصصی اظهار داشت:  گرایش به ر شته های تخصصی و حضور طلاب در این زمینه نیازی است که در کشور باید اقزایش یابد.

وی در ادامه افزود:  تفکر انقلاب سیاسی سید الشهداء (ع) و انقلاب فکری فرهنگی که برکت امام صادق علیه السلام شکل و توسعه یافت دو رکن اصلی شکل گیری اندیشه مکتب اهل بیت علیهم السلام می باشد و اگر این دو حرکت اصیل وجود نداشت، امروزه مکتب بالنده ای به عنوان شیعه نداشتیم .
معاون آموزش حوزه های علمیه کشور با تاکید بر حرکت به سمت تخصصی شدن دروس ابراز داشت: تخصصی شدن یک ضرورت و رسالت اصلی حوزه های علمیه است، و آنچه امروز شاهد این حرکت اساسی در حوزه هستیم ،الگویی برگرفته از مکتب امام صادق علیه السلام می باشد.
وی در ادامه افزود: این حرکت مورد تاکید رهبری، مراجع، علماء حوزه های علمیه است وباید همگی در توسعه مراکز تخصصی فعال و پیش قدم می باشند و این ازمون در این عرصه، لبیکی برای سرعت بخشیدن به سمت تخصصی کردن حوزه ها است.
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، با اشاره به فعالیت های مراکز تخصصی در کشور اظهار داشت: ما امروزه در حوزه تخصصی شاهد 29 رشته فعال هستیم که در 44 مرکز تخصصی به تدریس آنها پرداخته می شود.
معاون آموزش حوزه علمیه کشور، ابراز داشت: چند اتفاق در مراکز تخصصی مورد رشد قرار گرفته است که می توان استقلال در مدیریت رشته های تخصصی و راه اندازی شعب در دیگر مناطق کشور را نام برد.
وی با بیان این که راه اندازی شعب و اجرای رشته ای مختلف در این شعب، بالندگی را در عرصه مراکز تخصص به وجود آورده است، خاطر نشان کرد: در مناطقی که ظرفیت راه اندازی مراکز تخصصی وجود ندارد، اقدام به راه اندازی رشته های تخصصی با مرکزیت قم در رشته های مختلف کرده ایم و خود این امر کار را راحت کرده است تا زمینه حضور طلاب علاقه مند هرچه بیشتر فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha