شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدارس علمیه مجری برنامه آموزشی جدید

حوزه/ معاون آموزش و امور حوزه های علمیه کشور از اجرای نظام آموزشی جدید پایه دوم در ۱۲ مدرسه علمیه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین فرحانی صبح امروز در اجلاسیه مدارس علمیه مجری برنامه آموزشی جدید در سال تحصیلی 96-95 اظهار داشت: در ابتدا از تمام مدیران و اساتید که در این طرح ما را یاری کرده اند، کمال تقدیر و تشکر را داریم.

وی ابراز داشت: فرآیند تغییر متون درسی در گذشته بر این بود که نیاز عمومی در حوزه احساس و بزرگان، متونی را متناسب با نیاز آماده و این متون در حوزه تدریس می شد و فرآخور بازخوردگیری، این متون اصلاح می شد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: خوشبختانه در دوره جدید این فرآیند، دقیق تر طراحی شد که در قدم اول تصویب کلیات برنامه جدید پس از آسیب شناسی متون فعلی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی تصریح کرد: حدود 20 جلسه در شورای عالی حوزه های علمیه به تصویب کلیات برنامه جدید برگزار شد که نشان از اهمیت این موضوع نزد بزرگان بوده است.

وی بیان داشت: عدم تفکیک سطوح دانشی، عدم اهمیت به دروس جنبی حوزه، عدم مهارت پژوهشی و تبلیغی در سطح یک حوزه، عدم وجود دروس اقتضائی و ... از آسیب های نظام و متون آموزشی گذشته بود که به همین دلیل تصمیم بر اجرای نظام جدید و تدریس متون جدید گرفته شد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه اظهار داشت: پس از ابلاغ کلیات از سوی شورای عالی حوزه های علمیه در سال 91، کمیته ها و کارگروه هایی برای تدوین سرفصل ها در معاونت آموزش حوزه های علمیه با حضور اساتید برجسته راه اندازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی ابراز داشت: مرحله پایانی پس از تدوین سرفصل ها، تشکیل کمیته اجرایی برنامه های جدید بود که بیشترین زحمات بر دوش مدیریت حوزه علمیه استان قم بوده است که جای تقدیر و تشکر از مدیر و مسئولان این مدیریت دارد.

وی خاطرنشان ساخت: 3 مدرسه در قم و 9 مدرسه علمیه در کشور این طرح را در سال گذشته اجرا کردند تا بتوان نظام آموزشی جدید را تست و بازخوردگیری کرد که از این مدیران نیز جای تقدیر دارد؛ چراکه نظامی جدید را برای بازخوردگیری در مدرسه خود اجرا نموده اند.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه تصریح کرد: پس از بازخوردگیری، اصلاحات انجام و مقرر شد، نظام آموزشی جدید برای پایه اول در 107 مدرسه علمیه کشور اجرا گردد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی بیان داشت: همچنین در سال تحصیلی پیش رو، نظام آموزشی جدید پایه دوم را در 12 مدرسه اجرا خواهیم کرد تا به نقائص و مشکلات آن پی برده و اصلاح نماییم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha