دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه به لحاظ فعالیت در زمینه تصویب واحدهای درسی دانشی و مهارتی قرآن، به عنوان دستگاه‌ برتر قرآنی سال ۹۴ انتخاب شد.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه»، با بیان این مطلب اظهارداشت:  در دومین همایش تجلیل از دستگاه های برتر قرآنی کشور، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، به  دلیل فعالیت در زمینه تصویب واحدهای درسی دانشی و مهارتی قرآن، از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان دستگاه برتر قرآنی شناخته و مورد تجلیل قرار گرفت.

وی با تقدیر از این  شورا اظهار داشت: تشکیل شورای  توسعه فرهنگ قرآنی از برنامه های مرکزمدیریت حوزه های علمیه بوده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: شش معاونت حوزه را  برای توسعه  فرهنگ قرآنی درگیر کرده‌ایم و کمیسیون‌های چهارگانه‌ای در همین زمینه زیر نظر شورا فعال هستند و به گونه‌ای طراحی شده اند که معاونان نیز درگیر کار شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه اذعان کرد: این معاونت‌ها در بخش پژوهش، آموزش، تبلیغ، تهذیب، بین‌الملل و نیز امور حوزه‌ها و مسئله سلامت فعال می باشند.

وی ادامه داد: دفتر قرآن و عترت در ساختار اداری حوزه‌ جای گرفت و به عنوان دبیرخانه هماهنگ کننده معاونت‌ها و ارتباط فعالیت ‌های آنان با استان‌ها  عملکرد مناسبی داشته است.

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در زمینه تربیت اساتید، تقویت حفظ و جلسات انس با قرآن و معارف قرآنی کشور برنامه‌های بسیار خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل رویکرد اصلاح برنامه آموزشی حوزه در زمینه قرآنی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه به عنوان یکی از دستگاه های برتر قرآنی معرفی شد.

 

متن تقدیر نامه شورای توسعه فرهنگ قرآنی :

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انْظُرْ کَيْفَ فَضَّلْنا بَعْضَهُمْ عَلي‏بَعْضٍ وَ لَلْآخِرَةُ أَکْبَرُ دَرَجاتٍ وَ أَکْبَرُ تَفْضيلاً (اسراء 21)

قرآن حکیم کتاب عرفان و معرفت و منشور استوار هدایت است و آنگاه هیمنه و سیطره واقعی آن به ثمر می‌نشیند که در پرتو اندیشه و اراده خداداد شناخته و انتخاب ، ایمان ،انس و عمل به آموزه‌های آن محقق و هدایت آن در عملکرد افراد اجتماع و نظام راهبردی آن جلوه‌گر شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای عبدالکریم فرحانی

معاون محترم آموزش و امور حوزه‌های علمیه مرکز مدیریت حوزه علمیه

مرحله دوم نخستین برنامه ملی پایش دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی در سال 1394 ، باهدف شناسایی و پردازش ظرفیت‌ها و ظرایف نهادهای قرآنی و ارج گزاری به مساعی و همراهی مدیران و پایمردان فعالیت‌های قرآنی به انجام رسید.

در این مجال خجسته و مقارن با ایام نورانی شهرالله ، دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی مفتخر است تا از اقدامات شایسته جنابعالی درزمینهٔ تصویب واحدهای درسی دانشی و مهارتی قرآنی در برنامه‌های درسی حوزه‌ای علمیه که منجر به کسب رتبه برتر در سال 94 گردیده است قدردانی و حق‌شناسی نماید.

دوام عزت جنابعالی و توفیق مدیران و همکاران آن مرکز را که در کسب این جایگاه ویژه و جلب عطیه خدمت به ساحت قدس کلام وحی تلاش مؤثر نموده‌اند ، از پیشگاه خداوند متعال مسألت می‌نماییم.

حمید محمدی

قائم‌مقام رئیس و دبیر

شورای توسعه فرهنگ قرآنی

5 تیر

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha