چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حسینی قمی

حوزه/ سخنران حرم مطهر حضرت معصومه(س)گفت: بسیاری از ناهنجاری ها، سرقت ها، زورگیری ها و جنایات به دلیل آرزوهای بلندی است که افراد از مسیر درست امکان دست یابی به آن ها را ندارند و مسیر منحرف را انتخاب می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) درباره برخی ابزار نگرانی های امام علی علیه السلام گفت: از جمله نگرانی های این حضرت در خطبه 42 نهج البلاغه آمده است، ابراز نگرانی ایشان از هواپرستی و آرزوهای طولانی امت است.
وی افزود: بر اساس سخنان امام علی علیه السلام، هواپرستی مانع حق پرستی و آرزوهای طولانی آخرت را برای انسان به فراموشی می سپارد. البته این سخن اما علی علیه السلام به معنای نهی هر نوع آرزویی نیست، بلکه منظور آرزوهای بلند است و اصل امید و آرزو مزمت نشده است.
کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که آرزوهای ما باید با واقعیت ها هماهنگ باشد، تصریح کرد: بسیاری از ناهنجاری ها، سرقت ها و زورگیری ها و... به دلیل آرزوهای بلندی است که افراد از مسیر درست امکان دست یابی به آن ها را ندارند و مسیر منحرف را انتخاب می کند.
وی از دیگر نگرانی های امام علی علیه السلام را سبک شمرده شدن دین برشمرد و گفت: برخی از مسلمانان دین در متن زندگی شان است و کارهای دیگرشان را با دین هماهنگ می کنند ولی برخی دین را سبک شمرده و دین را با سایر امورشان هماهنگ می سازند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهار داشت: برخی به بهانه اینکه شغل من دشوار است و یا بهانه های دیگر، روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را ترک می کنند، ولی اگر دین متن زندگی باشد، آن شخص 11 ماه را برنامه ریزی می کند که یک ماه رمضان را روزه بگیرد.
وی ادامه داد: امام علی علیه السلام همچنین از فراموش شدن فقرا و نیازمندان نیز ابراز نگرانی می کردند. بر اساس روایات، فقر آزمون فقرا و پول آزمون ثروتمندان است، خداوند متعال در اموال ثروتمندان روزی فقرا را قرار داده است.
سخنران حرم مطهر با بیان این که بر اساس سخن معصوم(ع)، اگر ثروتمندان زکات مالشان را بدهند، فقیری بر روی زمین نمی ماند، تصریح کرد: اینکه خدا به مال انسان برکت بدهد و دارایی های او رونق یابد، لازم است که بر حسب وظیفه زکات اموال را ادا نمود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha