یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تصریح کرد: امروز صبر و استقاومت خانواده های شهدا از جمله شهدای مظلوم مدافع حرم الگو گرفته از سیره حضرت زینب (س) است.

دکتر زهرا روح اللهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) ابراز داشت: هر فردی که در نگاه ما الگوی کامل محسوب می شود ، می توانیم از ایشان پیروی کرده و سبک زندگی ایشان برای ما قابل تاسی باشد چه آن که ابعاد مختلف وجودی این بزرگواران در نهایت کمال است و از هر جهتی می توانند برای همه ما الگو باشند

وی افزود: یکی از این بزرگواران بی شک حضرت زینب (س) است که تربیت شده خاندان عصمت می باشد و پدر و مادر ایشان هر دو معصوم هستند که این ویژگی تمایز خاص این بانوی بزرگوار است.

عضو انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم بیان داشت: ایشان کسی است که از همه جهات تربیت شده است و به لحاظ بُعد اخلاقی و تربیتی و از هر جهتی مطمئن هستیم اگر از ایشان پیروی کنیم و بر اساس سبک زندگی ایشان عمل نماییم به سعادت حقیقی نائل می شویم.

وی با اشاره به این که سیره سیاسی حضرت زینب(س) نیز یک الگو برای ما به شمار می رود، افزود: ایشان در زمان و مقطع تاریخی حساسی زندگی کردند که برای زنان ما می تواند الگو باشد چه آن که حیات این بانوی دو سرا، در زمانه ای بود که حاکمیت ستمگر و جائر در راس کار بود و ایشان به تاسی از برادر بزرگوارشان امام حسین(ع) علیه دستگاه طاغوت قیام کردند.

روح اللهی تاکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی زنان ما از خیلی از امور سیاسی دور نگاه داشته می شدند تا زمانی که حضرت امام(ره) زنان را وارد عرصه جدیدی کردند . و به آن ها یک جایگاه مهمی اعطا کردند و از آن پس بانوان نیز همدوشان مردان به ایفای نقش انقلابی خود مبادرت ورزیدند.

وی گفت: در واقع زنان مسلمان و انقلابی ما به تاسی از سیره نورانی حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) به نقش آفرینی پرداختند و از حریم ولایت و حقانیت اسلام و شیعه دفاع کردند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: چه در زمان جنگ تحمیلی و چه امروز که شاهد تشییع شهدای مدافع حرم هستیم، همسران و مادران شهدا بر اساس الگو و مدلی که حضرت زینب ارایه دادند، عزیزان خود را به میدان جهاد گسیل داشتند و با عزت و افتخار امروز رهرو راه شهیدان والامقام هستند.

وی ادامه داد: همان طور که بعد از شهادت امام حسین(ع) خانم حضرت زینب(س) وظیفه ابلاغ و ترویج پیام عاشورا را عهده دار بودند امروز خانواده های معظم شاهد و ایثارگر ما این رسالت را تداوم می بخشند و زهرا گونه و زینب گونه از حریم اسلام و شیعه حراست می کنند.

روح اللهی بیان داشت: بی شک صبر این خانواده ها الهام گرفته شده از صبر والای زینب کبری(س) است و همان طور که می دانیم صبر بر مصیبت اجر بسیاری دارد و به هیچ وجه کار آسانی نیست.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha