پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صبر

حوزه/ مدیر مدرسه حجت بن الحسن(عج) شیراز تصریح کرد: صبر اسلحه ای مطمئن برای پیروز شدن بر مشکلات و رسیدن به اهداف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید کامل رضایی، در همایش "نقش صبر در پیشرفت زندگی مادی و معنوی"، در مدرسه حجت بن الحسن(عج)  شیراز گفت: قرآن کریم صبر را از عوامل مهم پیشرفت و ترقی انسان معرفی کرده است.

مدیر مدرسه حجت بن الحسن(عج) شیراز ادامه داد: ترقی و پیشرفت انسان در زندگی دنیا و اخرت، نیازمند سلسله عوامل و شرایطی است که در صورت تحقق آنها و نبودن موانع این مهم محقق خواهد شد.

 وی اضافه کرد: به عنوان مثال یک طلبه از آغاز تحصیل برای رسیدن به درجات بالای دانش و علم نیازمند آن است که به مدرسه رفته، در کلاس درس شرکت کند، تمرین ها و کارهای درسی را انجام دهد، از راهنمایی ها و درس های اساتید استفاده کند و علاوه بر اینها مشکلات دوران تحصیل را تحمل نماید تا بتواند به هدف و منظور خود دست یابد، و گرنه پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

مدیر مدرسه حجت بن الحسن(عج) شیراز افزود: هر مقدار هدف بالاتر باشد، سختی و مشکلات زیادتری خواهد داشت و صبر بیشتری را می طلبد، چنان که نوع رشته ها و کارها نیز تفاوت دارند و هر کدام نیازمند یک نوع امکانات و شرایط می باشند، لذا صبر و تحمل، بستگی به نوع کارها، اهداف و مشکلات و موانع دارد.

حجت الاسلام رضایی خاطر نشان کرد: قرآن کریم، صبر و تقوا، دو عامل اساسی را رمز موفقیت دنیا و اخرت می داند و بررسی تاریخ زندگی انبیاء(ع) بهترین گواه است بر این که رمز موفقیت و کامیابی آنها همین دو عامل بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: این دو عامل نه تنها رمز موفقیت و دستیابی به هدف در زندگی دنیاست، بلکه موجب سعادت و خوشبختی در زندگی آخرت نیز می باشد، به طوری که قرآن در سوره های انفال و رعد فرموده که خدا پاداش صابران را بدون حساب خواهد داد.

مدیر مدرسه حجت بن الحسن(عج) شیراز در پایان تصریح کرد: صبر اسلحه ای مطمئن برای پیروز شدن در مشکلات و رسیدن به اهداف است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha