سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام سید محمد احمدی - مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجایی که سیاست، یکی از مهم ترین جنبه های زندگی افراد است، قطعا دین اسلام برای آن برنامه روشنی دارد، به خصوص در دوران حساس و مهمی چون عصر غیبت که این اهمیت بیش‌تر احساس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شهرکرد پیرامون جامعیت  و یکپارچگی دین مبین اسلام، اظهار کرد: دین اسلام یک مجموعه برنامه، جهت پاسخگویی به همه = جوانب زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد که همه‌ این اعمال عام مجموعی می باشند.

وی در مورد اینکه فرایض دین اسلام، "عام مجموعی" است، تبیین کرد: عام مجموعی یعنی برای دین داشتن باید به تمام فرایض دین عمل شود و بایستی تمام مولفه های دین برقرار شود تا بتوان به آن دین گفت، در غیر این صورت فرد یک دین ناقص و در آستانه زوال خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری افزود: جامعیت دین یعنی این که یک فرد به انجام همه‌ اعمال هم مقید باشد و هم التزام عملی داشته باشد. یعنی اگر نماز می‌خواند باید روزه هم بگیرد و در جای خودش حج هم برود. اگر حج می رود باید زکات مالش را هم بپردازد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی با ذکر حدیثی در این زمینه افزود: امام رضا علیه السلام می فرمایند"خداوند عزوجل به سه چیز همراه سه چیز امر فرموده است؛ امر به نماز و زکات با هم؛ امر به تشکر از والدین همراه با تشکر از خداوندپ و همچنین به تقوای الهی و صله رحم همراه با هم امر فرموده است".

مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: از آنجایی که سیاست، یکی از مهم ترین جنبه های زندگی افراد می‌باشد، قطعا دین اسلام هم برای این جنبه از زندگی برنامه روشنی دارد، به خصوص در دوران حساس و مهمی چون عصر غیبت امام زمان(عج)که این اهمیت بیش‌تر احساس می‌شود.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha