چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
دانشگاه باقرالعلوم

حوزه / مراسم راه اندازی نخستین دوره "کارشناسی زبان انگلیسی ویژه مطالعات اسلامی"، در سالن اجتماعات دانشگاه باقر العلوم (ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام  و المسلمین موسوی، معاون آموزشی فرهنگی دانشگاه باقر العلوم(ع) در ابتدای این نشست با بیان این که رسالت اصلی دفتر  تبلیغات اسلامی قم  و دانشگاه باقر العلوم(ع)، تربیت نیروها و منابع کارآمد در عرصه بین الملل است گفت: با ایجاد زمینه و بستر سازی مناسبی که در این دانشگاه صورت گرفته، زبان های دیگری هم مانند فرانسه و آلمان برای تاثیر گذاری بهتر طلاب مستعد در سطح بین الملل راه اندازی خواهد شد.

معاون آموزشی فرهنگی دانشگاه باقر العلوم(ع) بیان داشت: فعالیت در عرصه بین الملل نیازمند به توانمند سازی زیادی است و زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی به عنوان پیش شرط، برای حضور مبلغ و تاثیرگذاری در سطح بین الملل است.

وی افزود: مبلغ باید جهانی فکر کند و جهانی بیاندیشد و جهانی هم تبلیغ کند و این امر نیازمند به یادگیری و جدیت در عرصه پژوهش و تحقیق و یادگیری فرهنگ و زبان ملل مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی عنوان کرد: احیاء امردین و اهل بیت(ع) این است که اول مبلغ خود به خوبی بیاموزد و بعد بتواند به درستی پیام را انتقال دهد.

معاون آموزشی فرهنگی دانشگاه باقر العلوم(ع) ابراز داشت: مبلغ باید طوری در این عرصه قوی عمل کرده و گام بردارد که بتواند با اندوخته های خود، مرحمی بر بی عدالتی و ظلم و پوچ گرایی بگذارد، برای همین، ابتدا شناسایی  این عوامل   و در مرحله بعد درمان آن ضروری  است.

 وی گفت: فعالیت در عرصه بین الملل حقیقتا کار دشواری است و زمانی این دشواری بیشتر می شود که جامعه  اسلامی خود،  از جامعه آرمانی و مطلوب فاصله داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: برای جامعه ایده آل، مبلغ بین الملل باید از هر لحاظ خود را آماده کند و  در این عرصه نباید دچار خود شیفتگی شود؛ مبلغ موفق کسی است که آگاه به زمان، آگاه به خود و معرفت به فرهنگ کشور هدف، مخاطب شناس و عالم باشد.نموده و از معلومات گسترده ای بهره مند باشد تا بتواند به راه حلی برای  از بین بردن مشکلات برسد.

حجت الاسلام  والمسلمین موسوی عنوان کرد: در دنیای امروز مرزی وجود ندارد، مهم آشنایی با زبان  و فرهنگ ملل است و با مشخص شدن این مسئله، مبلغ در هر جایی باشد می تواند خدمت کند.

۴۰/۳۱۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha