جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 372419
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
طلاب حوزه علمیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) مرودشت، از تحصیل ۱۵۰ طلبه در سطوح یک و دو در این مدرسه علمیه خبر داد.

حجت الاسلام اسدالله پرهیز، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس اظهار کرد: مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در سال 1355 توسط  استاد موسوی نژاد از شاگردان حضرات آیات میلانی، بروجردی، اراکی و امام خمینی(ره) تاسیس شد و هم اکنون در چهلمین سال فعالیت خود به سر می برد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد 150 نفر از طلاب در سطوح یک و دو در حال تحصیل می باشند و بر اساس ظرفیت این شهرستان تقاضای تدریس در سطح 3 را هم کرده ایم.

حجت الاسلام پرهیز ادامه داد: تعداد 17 نفر از اساتید در حال حاضر مشغول به فعالیت و تدریس در این مجموعه می باشند که همگی دارای حکم می باشند.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت به ساخت و ساز شعبه دو این مدرسه خبر داد و گفت: بر اساس ظرفیت طلاب و جذب بسیار خوب طلبه در سطح شهرستان مرودشت و روستاهای اطراف، اقدام به ساخت شعبه دوم این مدرسه کرده و هم اکنون 90 درصد کار انجام شده و فاز جدید این حوزه در 4 طبقه طراحی و طلاب می توانند در سال تحصیلی آینده، در 12 کلاس درس مشغول به تحصیل شوند.

حجت الاسلام پرهیز، به تحولات آموزشی این مدرسه اشاره کرد و گفت: تعلیم و تعلم در حوزه علمیه دارای ویژگی های خاص و بعضاً منحصر به فردی است که چه بسا در مدارس علمیه و محیط های آموزشی دیگر کمتر یافت شود. لذا اساتید مجرب مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان، با به کارگیری صفات و شاخصه های آموزشی اعم از اخلاق در تحصیل و تدریس، مطالعه و تحقیق، مباحثه، ارتباط شاگرد با استاد و ... در تحولات آموزشی تلاش می کند.

وی به اقدامات فرهنگی و تهذیبی این مدرسه اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسمات مذهبی و ملی در سال، برگزاری همه ساله بزرگترین مراسم دعای عرفه به همت طلاب این شهرستان، برگزاری گسترده ایام شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه، برگزاری یادواره شهداء، تجلیل از خانواده های ایثارگران و جانبازان، برگزاری کلاس های روانخوانی قرآن و تجوید به صورت روزانه و ... از فعالیت های تهذیبی این مدرسه به شمار می آید.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) مرودشت گفت: با توجه به ظرفیت های قبلی و افزوده شده و آماده سازی فضای آموزشی جدید توانایی جذب و پرورش 60 طلبه در مقاطع تحصیلی سیکل، دیپلم و سطوح عالی را داریم. لذا با داشتن چنین پتانسیلی در آینده بسیار نزدیک شهرستان مرودشت از لحاظ دینی و علمی واکسنیه خواهد شد.

وی افزود: طی نظرسنجی ها و آمارگیری های دقیق، شهرستان مرودشت با توجه به وسعت و تعداد روستاها، اداره ها و مراکز آموزشی، احتیاج به بیش از 1000 روحانی را دارد که مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت بخشی از آن را تامین کرده و انشالله در حال برنامه ریزی به جهت پوشش این مراکز می باشد.

حجت الاسلام پرهیز، با توجه به داشتن نگاه ویژه به مسائل ورزشی طلاب این حوزه، اظهار داشت: گرایش به ورزش در بین طلاب این حوزه علمیه وجود دارد و هر طلبه با توجه به توان و امکانات و علاقه خویش به سوی رشته ای رفته و در ان فعالیت می کند. عمده فعالیت طلاب مدرسه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت در رشته های شنا، تیراندازی و سوار کاری می باشد.

وی با توجه به اهمیت اعزام مبلغ گفت: اهمیت اعزام مبلغ و روحانی محترم به مناطق تبلیغی در زنده نگه داشتن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که این حوزه علمیه تعداد 40 نفر از طلاب مبلغ خود را به مدارس، 40 نفر را به مساجد، 15 نفر در طرح هجرت، 20 نفر در اداره ها و مراکز دولتی و در مناطق مرزی در شرق کشور 4 نفر از اساتید خود را جهت تبلیغ امور دینی و ... اعزام کرده تا مسائل فرهنگی، فکری و اخلاقی را به مردم و حاضرین متذکر شوند.

حجت الاسلام پرهیز به رموز موفقت این مدرسه اشاره کرد و گفت: توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام، همدلی و همزبانی مجموعه، تلاش و پشتکار معاونین، اساتید و طلاب، باور تشکیلاتی و حضور در برنامه های اجرایی مصوب و اختیاری از رموز موفقیت این مدرسه به شمار می آید.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) شهرستان مرودشت با در پیش داشتن ایام انتخابات خبرگان رهبری و شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به ایام انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در 7 اسفندماه سال جاری، مردم آگاه ایران اسلامی با دقت و هوشیاری کامل با انتخابات برخورد کنند و جناح بازی و ... را کنار بگذارند و با در نظر داشتن رضای خداوند و مصلحت نظام اسلامی به صحنه بیانید و با حماسه ی دیگری همانند 22 بهمن ماه، مشت دیگری بر دهان کسانی که می خواهند کشور را به باد نیستی و ذلت بسپارند، زده و نقشه های آنان را نقش بر آب نمایند.

انتهای پیام .. / .

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha