جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعید فتحی - حوزه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه از تحصیل بیش از ۱۰۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران کرمانشاه خبرداد.

حجت الاسلام سعید فتحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه از پذیرش طلاب خواهر در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهارداشت: طلاب خواهر در مقاطع یک تا سه در سال تحصیلی 96-95 می توانند با مرجعه به آدرس اینترنتی www.whc.ir ثبت نام نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی های لازم در راستای جذب مشتاقان علم و تبلیغ و تحصیل در حوزه های علمیه اذعان داشت: حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در مقاطع عمومی تا سطح 3 و تخصصی سطح 4 از میان طلاب واجد شرایط ثبت نام به عمل می آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی، علم را مایه حیات و میزان ارزش انسانی معرفی کرده و "مداد العلماء" را افضل از "دماء الشهدا" می شمارد، البته این دانش و آگاهی باید از حقیقتی ژرف برخوردار باشد، به گونه ای که در جان طالب علم رسوخ کرده و او را به مقام عمل، خشیت الهی و بندگی خدا برساند.

حجت الاسلام فتحی یاداور شد: در این برهه حساس از زمان و با توجه به تبلیغات گسترده غرب و شرق در راستای به اغوا کشاندن نیروها و ظرفیت های انسانی و آلوده نمودن فطرت پاک آدمی به ویژه هدف قرار دادن نهاد خانواده، اقتضای مکان هایی برای گسترش عبودیت، فهم صحیح و ابلاغ و اجرای احکام الهی که مایه سعادت دنیا و آخرت است ضروروی می باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران کرمانشاه جایگاه بانوان را در تبلیغ و تبیین دین اسلام را والا دانست و تصریح کرد: جایگاه بانوان در تولید فرهنگ و اثر گذاری آنان بر خانواده و جامعه می تواند گام های موثری را در این راستا برداشته و موجب تحکیم بنیان خانواده و تربیت نسل مهدوی و ولایت مدار باشند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه حوزه علمیه خواهران با تربیت و رشد طلابی مستعد و ولایتمدار نقش بسزایی در ترویج انوار الهی و تثبیت پایه های انقلاب و اسلام را بر عهده دارد.

وی عنوان داشت: پذیرش طلاب و مبلغان خواهر در سال 94 نسبت به سال 93 از رشد کمی و کیفی قابل توجه ای برخوردار بوده و شاهد رغبت و تمایل دانشجویان به تحصیل علوم حوزوی در حوزه های علمیه بودیم.

حجت الاسلام فتحی در پایان بیان داشت: در حال حاضر بیش از 1000 طلبه و روحانی در حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه مشغول به تحصیل علوم و معارف حوزوی می باشند که امید است این  افراد بتوانند با شاگردی در مکتب امام جعفر صادق (ع) گام های استواری در راستای ترویج و تبیین دین اسلام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha