شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید مهدی قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امیرالمومنین(ع) در اوج دلسوزی و فداکاری برای مردم در امور حکومتی بسیار قاطع برخورد داشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، صبح امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران که به میزبانی شرکت گاز استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت مدیریت اسلامی از منظر آیات الهی اظهارداشت: برخورداری از ویژگی های مدیریتی و چگونگی رفتار و گفتار مدیر اسلامی را می توان از آیات و روایات دینی استخراج کرده و سرلوحه ویژگی های اخلاقی در امور مدیریتی قرار داد.

وی افزود: رعایت تقوا و خدا ترسی از نکاتی است که در سوره انفال به آن اشاره شده به گونه ای که خداوند متعال بهره مندی از این ویژگی را عامل تشخیص حق از باطل و راه خروج از مشکلات بیان می کند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: مشورت در امور و پرهیز از خود رایی به همراه اعتماد به نفس و دوری از تزلزل در تصمیم گیری از شاخصه های بارز مدیر اسلامی است که بایستی در انجام کارهای خویش به این مولفه ها توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اذعان داشت: تواضع، مردم دوستی، ساده زیستی و دوری از تجملات و اسراف از بیت المال از معیارهای موفق مدیر اسلامی است، چراکه تجمل گرایی و اسراف از بیت المال حرام بوده و موجب هدر رفت سرمایه عمومی و مالی مردم می شود.

وی افزود: تهجد و ارتباط با خداوند متعال می تواند یک مدیر موفق را در رسیدن به اهداف مدیریتی هدایت و رهنمون سازد، همچنین الگو قرار دادن اهل بیت(ع) همچون امیرالمومنین(ع) که در امور حکومتی شفقت و مهربانی همراه با قاطعیت در امور داشتند می تواند الگوی کاملی برای مدیران اسلامی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha