جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 372700
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
آیت الله شهید سید محمدباقر صدر

حوزه / آیت الله سید محمدباقر صدر در نامه ای که خطاب به حجت الاسلام سیدعباس موسوی نوشته با اشاره به تاسیس یک مدرسه اسلامی از سوی وی تاکید می کند: از خداوند متعال می‌خواهم این حوزه جوان و مؤمن را استحکام بخشد و خود، رشد علمی و معنوی و بصیرتی آن را به عهده بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در یکی از نامه های به دست آمده از آیت الله شهید سیدمحمدباقر صدر، آن مرحوم خطاب به شهید حجت الاسلام سیدعباس موسوی(دبیر کل سابق حزب الله لبنان) به تاسیس یک مدرسه علمیه از سوی شهید موسوی اشاره و تصریح می کند:  

مطالعه این نامه که پژوهشگاه تخصصی شهید صدر تصویر،‌ متن و ترجمه آن را منتشر کرده است، در ایام سالگرد شهادت حجت الاسلام سیدعباس موسوی، خالی از لطف نیست:

فرزند عزیز و دانشمندم سید عباس موسوی ـ که خداوند متعال همواره او را پشتوانه و امید [اسلام] نگه دارد ـ

السلام علیکم و رحمة‌الله وبرکاته

نامه گرانقدرتان را دریافت کردم؛ نامه‌ای که بیانگر عواطف فرزندی خوب و شایسته و حاکی از تلاش‌های انسانی کوشا و آرمان‌های فردی هوشیار و استوار بود.

مدت‌ها است درباره مدرسه‌ای که توفیق تأسیس آن را داشتید مطالبی می‌شنوم که مایه افتخار و قدردانی من است. از خداوند متعال می‌خواهم این حوزه جوان و مؤمن را استحکام بخشد و خود، رشد علمی و معنوی و بصیرتی آن را به عهده بگیرد و آن را یکی از نمونه‌های شایسته این مؤسسه مبارک [حوزه علمیه] قرار دهد.

امیدوارم همواره از شما فرزندانم اخباری به من برسد که امیدی را که برای خدمت به اسلام و مشارکت در ساخت این بنای رفیع به شما دارم،‌ تأکید و تقویت کند.

سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما و بر دیگر اعضای حوزه عزیز و خانواده‌های‌ بزرگوارتان.

محمّد باقر الصدر

23 صفر 1399

آشنایی با حیات و شهادت حجت الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی

شهید سید عباس موسوی پس از آشنایی با امام موسی صدر و تحصیل در حوزه علمیه صور،‌ راهی نجف شد و در آنجا سال‌ها در محضر درس شهید سیدمحمدباقر صدر حضور یافت و افزون‌ بر بهره‌گیره‌های علمی،‌ به‌عنوان یکی از همراهان شهید صدر در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حضور فعالی داشت. اقدامات او در نجف باعث شد که از سوی قوای بعثی در معرض خطر دستگیری و اعدام قرار بگیرد. از‌این‌رو و هم‌زمان با اوج‌گیری انقلاب ایران و تشدید حساسیت‌های حزب بعث نسبت به شهید صدر و شاگردانش، وی به توصیه استادش عازم لبنان شد و در آنجا به فعالیت‌های علمی و جهادی خود پرداخت. از جمله اقدامات او تأسیس حوزه علمیه در بعلبک بود. وی پس از تأسیس مدرسه، نامه‌ای به شهید صدر نوشت و خبر تأسیس حوزه را به وی اطلاع داد و درباره برخی امور با او مشورت نمود. نامه فوق پاسخ شهید صدر به او است که در آن از این اقدام استقبال و نسبت به آن ابراز افتخار کرده است. شهید صدر همچنین به‌منظور حمایت از این اقدام مبارک مقداری پول و بعضی از کتاب‌های مورد نیاز حوزه را به همراه نامه ارسال کرد.

شهید سید عباس موسوی پس از عمری سراسر جهاد در تاریخ 16-2-1992م  (مصادف با یکشنبه، ۲۷ بهمن ۱۳۷۰ش) پس از بازگشت از سخنرانی در مراسم سالگرد شهادت شیخ راغب حرب، به همراه همسر و فرزند خردسالش با شلیک موشک از سوی یک فروند بالگرد صهیونیستی به شهادت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha