چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ محمد یزبک

حوزه / رئیس کمیته شرعی حزب الله لبنان با اشاره به سیاست آمریکا در بانک های لبنان گفت: آمریکا درآمد مردم و اقتصاد و زندگی آن ها را نشانه رفته است ، لبنان، ایالت آمریکا نیست که هرطور که بخواهد بر آن حکم کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد یزبک رئیس کمیته شرعی حزب الله لبنان با انتقاد از سیاست های اقتصادی آمریکا در لبنان از دولت خواست تا از شهروندان در مورد اقدامات آمریکا پیرامون بانک ها و نشانه گرفتن درآمد مردم و اقتصاد و زندگی آن ها حمایت کند.

وی با  تاکید بر اینکه نباید در این موارد کوتاهی کرد گفت: لبنان، ایالت آمریکا نیست که هرطور که بخواهد بر آن حکم  کند. متاسفانه دولت به جای اینکه راه حل‌های مناسب برای وضع اقتصادی و زندگی همراه با فقر و بدبختی و بدهی‌های سنگینی که از حد معقول گذشته ارائه دهد، شهروندان را رها می کند تا با چالش‌ها پیش رویشان طعمه ای در مقابل آمریکای وحشی قرار گیرد.  

شیخ یزبک در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره و تصریح کرد: امروز جهان در سوریه بعد از اینکه میدان درگیری آن به جنگ جهانی تبدیل شد، غوطه ور شده است که این مسئله به خاطر منافع ملت سوریه نیست و فقط به خاطر منافع کسانی است که این درگیری‌ها را مباح دانستند و پروژه های امپریالستی صهیونیستی امریکایی خون مردم را می ریزد و شهرها و آبادی ها را برای تامین امنیت دشمن اسرائیلی و رژیم متجاوز ویران می سازد.

وی افزود: این اسرئیل است که از همه‌ی این حوادث سود می‌برد و در فلسطین به مقدسات حتک حرمت می کند و کودکان و زنان و پیرمردان را به قتل می رساند و هر صدا‌یی را سرکوب و خفه می کند؛ این همان روشی است که اکنون در یمن و بحرین و هر کشوری که خواستار حقوق بشر می باشد در حال اجراست، پس مسلمانان و اعراب باید برای مقابله با این خطر ویرانگر متحد شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha