جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام لک زایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ، تلاش در مسیر استاندارد سازی فعالیت پژوهشی حوزویان را عامل مهمی در رشد و تحول بیشتر همایش کتاب سال حوزه عنوان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نجف لکزایی در حاشیه همایش کتاب سال حوزه به خبرگزاری «حوزه» گفت: چنانچه استانداردهایی که بر اساس آن سنجش صورت می گیرد، در اختیار مراکز علمی و پژوهشی حوزه قرار داده شود و این امر به خوبی برای آن ها تبیین گردد، گام موثری در راستای کیفی بخشی به کتاب سال حوزه برداشته خواهد شد.

وی همچنین افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی برای نویسندگان و پژوهشگران حوزه نیز می تواند راهکار مفید دیگری باشد تا بیش از پیش نسبت به مولفه ها و شاخصه ها توجیه شوند و در نهایت خروجی کار آن ها موثرتر واقع گردد.

این محقق و استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: نکته مهم دیگر این که؛ بکوشیم زمینه استاندارد شدن مراکز حوزوی را فراهم کنیم، به این معنا که اگر برخی از آن ها فاقد مجوز علمی و پژوهشی هستند، زمینه اعطای این مجوز بر اساس ضوابط به آن ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: بی شک این کار باعث می شود آن ها تحقیقات مطلوب تر و بر اساس معیارهای مصوب داشته باشند و در نهایت به تحول در علوم انسانیِ اسلامی کمک بسیاری کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha