چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام نجف لکزایی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از وجود ۱۵ هزار پایان نامه داخلی و خارجی در مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی دفتر تبلیغات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین  نجف لکزایی پیش از ظهر امروز در هم اندیشی ایده های برتر در پایان نامه های ممتاز دین پژوهی که با حضور مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: این هم اندیشی، برای دومین بار در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی انجام شده و نوبت اول آن در اسفندماه سال 1387 برگزار گردیده است.

وی ابراز داشت: به دنبال تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به مبحث تولید علم و جنبش نرم افزاری، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وظیفه خود دانست تا اقدامی در حوزه علم سنجی و دانش سنجی متمرکز بر رساله های سطح 4 و دکتری دانشگاه ها در حوزه دین پژوهی انجام دهد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به اینکه رساله های دکتری محل التقای آموزش و پژوهش است، خاطرنشان ساخت: برای دستیابی به ایده های نو و برتر که محل تولید علم و جنبش نرم افزاری است، به دنبال پایان نامه های سطح 4 و دکتری رفته و آنان را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی تصریح کرد: امروز مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، بانک اطلاعات نزدیک به 15 هزار پایان نامه داخلی و خارجی است و در سری جدید تغییراتی در شیوه اجرای این هم اندیشی خواهیم داشت تا تمام اشخاصی که تمایل به حضور در این هم اندیشی دارند، بتوانند ورود کنند.

وی بیان داشت: همکاری با حوزه های علمیه و حمایت از پایان نامه ها با موضوع ولایت فقیه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها، از دیگر برنامه های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی که باید مراحل تصویب خواهی خود را طی نماید. لذا در همین راستا از تمام محققان و پژوهشگران دعوت می نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha