جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
 فصلنامه تخصصی پانزده خرداد

حوزه/ شماره ۴۳ و ۴۴ فصلنامه تخصصی پانزده خرداد در حوزه تاریخ پژوهی ایران معاصر منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»، در جدیدترین شماره فصلنامه، هشت مقاله از تاریخ پژوهان و خاطره ای از مقام معظم رهبری ارائه شده است.

در بخش «به جای سخن سردبیر» دو مقاله تدوین یافته که عبارتند از: «15 خرداد و مقابله با سياهنمايي هاي غرب عليه فرهنگ ايراني – اسلامي»، «هفتم محرم سال 42 چگونه بيرجند، حوزه نفوذ خانواده اسدالله علم نخست وزير شاه به هم ريخت؟»؛ بخشي از خاطرات منتشر نشده آيت الله العظمي خامنه اي در مورد 15 خرداد سال 1344است.

در بخش «ویژه» نیز 6 مقاله ارائه گردیده که عبارتند از: «مقدمه: ايران در گرداب دگرگوني هاي تحميلي و ناشناخته»، برآمدن افسانه هاي نجات بخشي آمريكا و افول سرمايه هاي ملي»، برپادارندگان سلطه ابر قدرت ها در ايران»، ماساچوستي ها از راه مي رسند»، اصلاحات ارضي، بزك كردن چهره استبداد و انقلاب مهار شده امريكايي»، تصويب نامه انجمن هاي ايالتي و ولايتي و حمله به قلب فرهنگ ايران»، پانزده خرداد و شكل گيري مفهوم جديد سياست در ايران».

در بخش «مناسبت ها» نیز مقاله ای با عنوان: «مبارزات مازندراني ها در بامداد نهضت امام (ره)» به قلم غلامرضا خاركوهي نوشته شده است.

پانزده خرداد به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی حجت ‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی منتشر می ‌شود.

علاقه ‌مندان تهیه نشریه می توانند به نشانی تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، خیابان نماززاده، کوچه دادآفرین، پلاک6 مراجعه و یا با تلفن 22579192-021 تماس بگیرند. پایگاه اطلاع‌ رسانی www.iranemaser.com در دسترس علاقه ‌مندان می ‌باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha