سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 372957
۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
مکتب اخلاقی عرفانی نجف

حوزه/ کتاب «مکتب اخلاقی عرفانی نجف» (مکتب عرفانی ملاحسینقلی همدانی) از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» مکتب اخلاقی عرفانی نجف یکی از مهم‌ترین مکاتب عرفانی شیعه در دوران معاصر است که تأثیرات عمیقی را بر حوزه ‌های علمی شیعه نهاده است.

در این کتاب درباره سلسله علمای شیعه، کسانی چون سیدعلی شوشتری، آخوند ملاحسینقلی همدانی، سیداحمد کربلایی، شیخ محمد بهاری، میرزا جوادآقا ملکی تبریزی، سیدعلی قاضی، علامه طباطبایی، آیت ‌الله بهجت، آیت ‌الله نجابت و سیدهاشم حداد، سخن گفته شده است.

تاریخ این مکتب و زندگی، آثار و احوال رجال آن، ابعاد گوناگون عرفان و معنویت این طریقه، به ویژه روش سلوکی و تربیتی آنان و نسبت آنان با سنت عرفانی اسلام در عرفان عملی و نظری، رویکردهای سیاسی اجتماعی آنان و موضع آنان در قبال تصوف از مباحث اصلی این کتاب است.

بزرگان مکتب عرفانی نجف گونه ‌ای از معنویت و عرفان اسلامی را که در خارج از حوزه تصوف و در بستر حوزه ‌های علمیه شیعه شکل یافته، عرضه کرده ‌اند، چنین معنویتی با بهره ‌مندی از میراث معنوی اسلام، می ‌تواند آموزه ‌های فراوانی برای این روزهای ما داشته باشد.

این کتاب دارای دو بخش و هر بخش از چند فصل تشکیل شده که عبارتند از:

* سلوک عملی و ویژگی‌ های مکتب اخلاقیون

1ـ مکتب اخلاقیون نجف و عرفان اسلامی 2ـ نظام سلوکی اخلاقیون نجف 3ـ اخلاقیون نجف، تصوف و حکمت اسلامی 4 ـ رویکردهای اجتماعی در مکتب اخلاقیون نجف

* ادوار مکتب نجف

1ـ دوران تأسیس مکتب نجف 2ـ گسترش مکتب اخلاقیون نجف 3ـ دوره تعمیق معارف

این کتاب به قلم محمود شیخ  با شمارگان 300 نسخه، 448 صفحه و قیمت 27000 تومان منتشر شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب به نشانی: دفتر مرکزی: تهران، تقاطع بزرگراه شهید مدرس و خیابان شهید بهشتی، پلاک 56، مراجعه کرده و یا با تلفن: 88505402 – 88503341 -021 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha