سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 373122
۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
چهارصد و پنجاه و دومین شماره افق حوزه

حوزه /چهارصد و پنجاه و دومین شماره افق حوزه به انضمام افق خانواده منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه» نشریه «افق حوزه» در بخش هایی مانند؛ سرمقاله، اخبار افق، در محضر نور، سخن بزرگان، عطر یار، اخلاق در حوزه، رواق شهیدان، فرزانگان، اخبار کوتاه، بین ‌الملل، مقاله، کرسی اجتهاد، فقه و زندگی، مصاحبه، آثار ماندگار، یاد ایام، ویژه ‌نامه ‌ها، افق خانواده و پرس ‌وجو به ارائۀ مطلب پرداخته است.چهارصد و پنجاه و دومین شماره افق حوزه

عناوین برتر هفته نامه «افق حوزه» عبارتند از: «انتخابات مظهر دفاع از نظام، استقلال و عزت ملی است»، «استقلال عمل، افتخار حوزه علمیه است»، «تفکرات خلّاق زمینه ساز تحول در حوزه های علمیه است»، «گفتگوی اسلام و جهان اسلام»، «تجلیل از برترین های حوزه علمیه خراسان»، «محققان حوزه، خلأهای فکری و فرهنگی را در نظر بگیرند»، «درآموزه های دینی، عقل در مقابل شرع قرار نمی گیرد»، «همایش اسلام و محیط زیست»، «گفتگوی اسلام و جهان معاصر»، «منظور خداوند از «علّمه البیان» پس از خلقت انسان چیست؟»

* درس اخلاق آیت الله مظاهری

در ستون «اخلاق در حوزه» این شماره، بخشی از درس اخلاق آیت الله مظاهری با عنوان «صبر در برابر والدین» آمده است: یک نوع از صبر مربوط به صبر اولاد در مقابل پدر و مادر است. قرآن در چندین آیه رتبه و احترام و رعایت ادب به والدین را پس از عبادت خداوند قرار داده است. کسانی که به پدر و مادر خدمت کردند، علاوه بر این که عاقبت به خیر و از نظر دنیا سعادتمند می شوند و گره هایشان گشوده می شود، از ثواب اخروی بالایی برخوردار می شوند. به همین خاطر نزد اهل دل و افراد صاحب مقام، بالاترین ریاضت، خدمت به پدر و مادر است؛ به خصوص اگر آن دو، تقصیر داشته باشند.

اگر پدر و مادر، خوبی کرده باشند و شما به آن ها خوبی کنید، کاری نکردید؛ کار وقتی جلوه دارد که پدر هیچ کاری نکرده و در برخی مواقع مقصر هم باشد که البته مشکل است و صبر و استقامت می طلبد و این کار باید صورت گیرد ولو پدر و مادر بد بوده و به ما بدی کرده باشند و به قول قرآن ولو کافر باشند؛ ولی اولاد وظیفه دارند در مقابل آن ها فوق العاده متواضع و تسلیم باشند.

مهم ترین عناوین در بخش «افق خانواده» نیز عبارتند از: «تأثیر بازی در طبیعت بر پیشگیری از بروز آلرژی در خردسالان»، «غذاهایی که موجب بهبود گردش خون و تولید سلول خونی می شوند»، «آثار منفی کم خوابی با اعتیاد به شبکه های اجتماعی»، «راهکارهای ساده برای افزایش سرعت رایانه»، «چگونه از حنجره محافظت کنیم».

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه به نشانی: www.ofoghhawzah.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha