جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی عزتی مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه:

حوزه/ حجت الاسلام عزتی گفت: تدبر و تأمل در آیات قرآن زمینه سعادت انسان را فراهم می کند و برای تحقق این امر باید خود را از دلبستگی های دنیوی رها کرد.

حجت الاسلام مهدی عزتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در کرمانشاه با اشاره به برنامه های قرآنی حوزه کرمانشاه، گفت: قرآن کریم همواره انسان ها را به یادگیری و قرائت آیات الهی دعوت می نماید و برای دستیابی به سعادت و تعالی، فهم و تدبر در آیات قرآن از ضروریات به شمار می رود.

وی در ادامه تفکر و تأمل در آیات قرآن را رمز موفقیت و تعالی طلاب دانست و ابراز داشت: معنای قرآن مشتمل بر اصول حقایق، احکام و معارف آن است و قطعأ مؤمنان با تلاوت و فهم معارف نورانی آن از برکات و فواید آن بهره بیشتری خواهند برد.

حجت الاسلام عزتی با بیان اینکه قرآن کتاب حق و کلام خداوند متعال است، اذعان داشت: تدبر و تأمل در آیات قرآن زمینه های سعادت انسان را فراهم می کند و برای تحقق این امر باید خود را از دلبستگی های دنیوی رها کرد و این گونه است که قلب و روح انسان به واسطه قرائت و تأمل در آیات قرآن صیقل داده خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه افزود: روخوانی و تجوید قرآن کریم از مسائلی است که طلاب و روحانیون باید با آن آشنایی کامل داشته باشند و جزو ضروریات به شمار می رود، لذا برای برطرف ساختن نیازهای طلاب از اساتید متخصص و خبره برای برگزاری کارگاه های آموزشی دعوت به عمل آمد.

وی ادامه داد: در راستای تسلط بیشتر طلاب بر قرائت و فهم و تدبر در قرآن یک دوره کارگاه های آموزشی، در مدارس علمیه صحنه، هرسین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و سنقر برگزار شد.

مسئول قرآن و عترت حوزه علمیه کرمانشاه بیان داشت: اساتید در زمینه های چگونگی حفظ موضوعی و همچنین فهم و تدبر در آیات قرآن، با برگزاری کلاس های آموزشی، بر توانمندی طلاب می افزایند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha