پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محسن اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی: ما می‌توانیم با افتخار به دنیا بگوییم اگر می‌توانید یکی مثل علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) را برای ما بیاورید. خدا اینها را گنجینه‌های دانش و امر و نهی خود قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محسن اراکی، در شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) طی سخنانی در جمع مردم تفرش اظهار داشت: این که حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) فرمودند «فاطمة بضعة منی» فاطمه پاره تن من است، یعنی هر آنچه بر سر حضرت زهرا(س) آمد، بر سر ایشان هم آمد. معلوم می شود جریان هایی که بر حضرت زهرا(س) گذشت، ارزش آن را دارد که حضرت برایش فدا شوند؛ آن چیز عبارت است از این که فرمان خدا باید در جامعه جاری شود و قدرت فرمانروایی باید به دست خدا باشد،این مهمترین مقوله جهان آفرینش است و اگر جامعه بشر از آن تبعیت نموده و آن را پاس بدارد، جامعه بشر سعادتمند می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در روایت آمده که رسول خدا(ص) فرمودند:  من دست پرورده خدا هستم و علی تربیت یافته من است. رسول الله(ص)، علی، فاطمه، حسن و حسین (علیهم السلام) را تربیت کرد. ما می‌توانیم با افتخار به دنیا بگوییم اگر می‌توانید یکی مثل علی و فاطمه و حسن و حسین (علیهم السلام) را برای ما بیاورید. خدا اینها را گنجینه‌های دانش و امر و نهی خود قرار داد.

وی افزود: خداوند می‌فرماید من فرمان را از طریق اینان می دهم، زیرا هم دانش فرمان را دارند و هم این که طوری تربیت شده اند که جز آنچه من می خواهم، نمی‌خواهند. صدیقه کبری(س) خودش را شهید همین راه کرد.

آیت الله اراکی افزود: خانه فاطمه(س) گنجینه دانش الهی و مقر فرمان الهی بود، آن وقت علیه این فرمانروایی در طول تاریخ بدترین توطئه ها به وجود آمد. اگر این فرمانروایی در جامعه بشر اجرایی می شد، دست شهوترانان و جاه طلبان و کسانی که جامعه بشر را گرفتاری کرده و نگذاشتند روی کره زمین آسوده به سر برند، کوتاه می‌شد.

وی در ادامه به تبیین ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران پرداخت و گفت: نسبتی بین امام خمینی(ره) و فرمانروایانی که در جامعه بشر بودند و هستند، قابل طرح نیست، ولی اگر بخواهیم مقایسه کنیم، انصاف نیست کسی بگوید فرمانبر آمریکا باشیم، ولی فرمانبر امام خمینی(ره) که فرمان امیرالمؤمنین(ع) را بیان می‌کنند، نباشیم. روزگاری در بعضی از نشریات صریحاً می گفتند چرا باید مستقل باشیم، این حرفها از روی بی انصافی و بی عقلی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: در دوره کنونی نیز مقام معظم رهبری با هیچ یک از رهبران و حکام دنیا قابل مقایسه نیستند.

وی، ریشه کنی ظلم را فلسفه قیام امام خمینی(ره) خواند و گفت: امروز پیام شهدای حرم آن است که باید بساط آل سعود برچیده شود، چرا که نماینده جریانی است که فاطمه زهرا(س)، ائمه اطهار(ع) و امام خمینی(ره) در مقابل آن ایستادند.

آیت الله اراکی سپس به معرفی جایگاه مجلس خبرگان پرداخت و تصریح کرد: مجلس خبرگان در حقیقت تضمین کننده تدوام جریان حق است. لذا امانت سنگینی بر دوش ماست و باید برای نگه داشتن این امانت کار کرد.

براساس اعلام  مجمع  تقریب، وی،  پشتیبانی از فرمانروایی الهی را یک امانت از سوی خدای متعال دانست و افزود: خداوند متعال در آیه 58 سوره نساء می‌فرماید:« إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا» این امانت الهی، امامت و رهبری جامعه است که ما وظیفه داریم از آن حمایت کنیم و آن را به اهلش بسپاریم. ولی وقتی امامت به دست اهلش سپرده نشود، تضییع می‌شود، لذا پاسداری از این امانت وظیفه مردم است. بتا براین خبرگان یعنی کسانی که فرمانروایان الهی را بشناسند تا بتوانند امانت را به دستشان دهند. وظیفه سنگینی برای مردم و منتخبان مردم به عنوان خبرگان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha