سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) والاترین الگوی بصیرت دینی برای بانوان و حتی مردان جامعه اسلامی می باشند.

معصومه ظهیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه اول ابراز داشت: درس های بسیاری از سبک زندگی فاطمی و سیره نورانی حضرتش می توان الگوگیری کرد اما شاید مهم ترین آن ها بصیرت دینی در دفاع از حق و ولایت مداری باشد که امروز هم جدی ترین نیاز جامعه ما برای دوری از گمراهی هاست.

وی افزود همه مردان و زنان جامعه ما باید دغدغه مندی و بصیرت در انجام تکالیف دینی را از این وجود بی همتا سرمشق و الهام بگیرند چه آن که غیر از این راه سعادتی وجود ندارد.

این استاد حوزه خواهران با اشاره به این که حضرت فاطمه(س) اسوه تمام عیار دفاع از ولایت و فداکاری در راه اقامه حق است، گفت: برگزاری جلسات و محافل عزاداری برای حضرت صدیقه طاهره(س) امر بسیار خوب و لازمی است اما باید در کنار این گونه جلسات به ترویج فرهنگ و باور و اندیشه فاطمی نیز اهتمام داشته باشیم و اصل نیز همین محتواهای مقدس و معنوی است که سعادت فرد و جامعه را رقم می زند.

وی با تاکید بر این که ایشان الگویی فراتر از زمان و مکان است، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) چه در عرصه همسرداری وفرزند داری و چه در زمینه انجام وظایف و تکالیف دینی و اجتماعی، الگوی همه زنان حق طلب عالم و بلکه مردان است و همانان راه سعادت حقیقی تاسی به فرهنگ فاطمی و سبک زندگی ایشان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha