چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام سید مهدی ابطحی -  حوزه خواهران اصفهان

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ابطحی با اشاره به مقام و منزلت حضرت زهرا(س)، گفت: صفات، روحیات و اخلاقیات حضرت زهرا (س) در همه زمان ها برای تمام افراد بشر می تواند الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی ابطحی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، به حدیث شریف «يـا أَحْمَدُ! لَوْلاکَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما/ اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى‏آفريدم و اگر على نبود، تو را، و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را نمى‏آفريدم » اشاره کرد و گفت: مقام و شأن زهرای اطهر(س) به قدر رفیع است که پیامبر(ص) در وصف آن فرموده اند که سیدةالنساء العالمین، الگوی تمام زنان عالم از صدر خلقت تا و قیام قیامت است.

وی با اشاره به اینکه حضرت مریم(س) در قرآن سیدة النساء وصف شده است، گفت: حضرت مریم (س) سیده نساء زمان خودبود، در صورتی که حضرت زهرا(س) الگوی زنان عالم تا قیامت است.

مدیرحوزه علمیه خوهران اصفهان با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، حضرت زهرا(س) را مصداق«إِنَّا أَنزَلناهُ فِي لَيلَةِ القَدر» خواند و افزود: زهرای اطهر(س) لیلة قدر است، یعنی خیرش مانند انسان های عادی نیست، بلکه هزار برابر بیشتر از دیگران است .

حجت الاسلام  والمسلمین ابطحی در خصوص شخصیت اخلاقی حضرت زهرا (س) گفت: صفات، روحیات و اخلاقیات حضرت زهرا (س) در همه زمان ها برای تمام افراد بشر می تواند الگو باشد.313/38

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha