جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تاسوعا

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گفت: تاسوعا نماد عشق و وفاداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) به حضرت اباعبدالله حسین(ع) است که در این روز نمایان شد.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: وفاداری و جانفشانی حضرت ابوالفضل العباس(ع) در صحنه کربلا به قدری زیاد بود که یک روز به ایشان اختصاص یافته است.
وی افزود: در زیارت قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) نیز آمده است که السَّلامُ عَلَیْکَ أَیُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِیعُ لِلّٰهِ وَ لِرَسُولِهِ : سلام بر تو ای بنده شایسته فرمان‌بر خدا و رسول خدا (ص). که این امر نشانگر ولایت مداری این حضرت است.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه هدف در کربلا خدایی شدن بود گفت: صحنه های کربلا نشانگر اخلاص و ایثار است که ایفای نقش درست را یادآوری می کند.
وی ادامه داد: قمربنی هاشم(ع) در کربلا نشان داد که شهید شدن در راه خدا، زندگی سعادتمند و الهی را رقم می زند.
ظهیری با تاکید بر اینکه باید از صحنه کربلا و تمام اتفاق های آن درس گرفت گفت: باید از الگوهای جامع کربلا و سبک زندگی آنان درس عشق و ایثار را یاد گرفت و بر اساس آن زندگی کرد.
وی گفت: وقتی در زندگی هدفی داشته باشیم و جا پای اهل بیت(ع) و بزرگان دین قرار دهیم و به هدف سعادت اخروی تمرکز کنیم تمام وسوسه ها و تحریک ها و انحراف ها به سمت درست و اطمینان خواهد رسید.
معاون فرهنگی و تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران ابراز کرد: اگر هر انسانی خود را در آینه اهل بیت(ع) ببیند و تک تک خصلت های بد خود را اصلاح کند آثار آن در جامعه نمایان می شود و سلامت روحی و اصلاح جامعه را رقم می زند.
وی با اشاره به رعایت فاصله اجتماعی گفت: همانگونه که رعایت نکات بهداشتی باعث کاهش ویروس کرونا می شود و جلوگیری از مرگ و میر می شود همانقدر نیز اصلاح فردی با توجه به سبک زندگی اهل بیت(ع) به سلامت جامعه کمک می کند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha