سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
خانم ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: شب های قدر بهترین زمان برای پیوند معرفت و بندگی در آینه جلوه خدا نمای امام علی(ع) است.

معصومه ظهیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: شب های قدر طی کردن راه سعادت، پاک شدن از ناخالصی ها و نه گفتن به شیطان درونی است.

وی ادامه داد: دهه آخر ماه مبارک رمضان ورود به وعده الهی در کسب معرفت و مغفرت است که خداوند بدون در نظر گرفتن جنسیت، رنگ و سن و سایر موارد تقدیر انسان ها را رقم می زند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه شب های قدر فرصت ویژه برای بهتر بندگی کردن است گفت: در این شب ها عده ای خود را پیدا کرده و در جایگاه بندگی خالص قرار می گیرند و زمینه رشد و معرفت را در خود ارتقا می دهند.

وی اضافه کرد: زندگی امام علی(ع) الگوی بهترین ها برای بندگان صالح و واسطه مردم با خداوند برای کسب معرفت و ولایت مداری است.

ظهیری با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) عصاره هستی است گفت: پیوند شهادت این امام معصوم در ماه رمضان و ماه عبادت رقم خورده که این کدگذاری برای هر انسانی است تا مسیر درست را شناسایی کرده و در آن مسیر قدم بردارد.

وی تأکید کرد: بازنگری بخش های مختلف زندگانی و حاکمیت کوتاه امام علی(ع) به هر انسان آزاده ای سلامت زیستن و سعادت مردن را هدیه می دهد و در شکل گیری ابعاد شخصیتی و اجتماعی کمک چشم گیری می کند.

معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: امام علی(ع) به انسان ها درس ولایت مداری، عدالت ورزی، خشوع و خضوع در مقابل پروردگار، ایثار و بخشش را به یادگار گذاشت و در مقابل اشک یتیم و درد نیازمندان بی تفاوت نبود.

وی بیان داشت: تمام زندگانی این امام بزرگوار باید مورد تأمل همه زنان و مردان عالم قرار گیرد و بر اساس آن نقشه درست زندگی کردن را دنبال کنند تا به سعادت برسند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha