سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/حضور آیت الله یزدی در پای صندوق های رای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی

حوزه/ رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز روز سرنوشت سازی برای مردم است ابراز داشت: خبرگان رهبری کلید حاکمیت اسلام و مجلس شورای اسلامی، کنترل کننده مصالح کلی نظام می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله محمد یزدی صبح امروز با آغاز رای گیری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری رای خود را به صندوق سیار ۵۰6انداخت و گفت: امروز روز سرنوشت سازی برای مردم است ابراز داشت: خبرگان کلید حاکمیت اسلام و مجلس شورای اسلامی  کنترل کننده مصالح کلی نظام می باشد.

وی با بیان اینکه امروز از روزهای تاریخی و ماندگار انقلاب و ایام الله است اظهار داشت: امروز ملت ایران در سراسر کشور به پای صندوق های رای می روند و نظام اسلامی و الهی را یاری می دهند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: برای همه افراد روشن است که این حضور صحه گذاشتن بر حاکمیت کشور و نظام ولایت فقیه است.

وی با اشاره به تقارن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان افزود: در دوره اخیر خبرگان یک سال به دوره چهارم اضافه شد تا دو انتخابات مجلس و خبرگان همزمان برگزار شود و هزینه های نیروی انسانی و مالی کاسته شود.

آیت الله یزدی با بیان این که مجلس خبرگان رهبری در طول قدرت رهبری قرار دارد، اظهار داشت: مقدس ترین نهاد حاکمیت که در نظام قرار دارد، وظایف خاصی به عهده آن گذاشته شده است.

آیت الله یزدی بر لزوم توجه مردم به انتخابات خبرگان تاکید نموده و  افزود: مردم توجه داشته باشند در انتخابات خبرگان به کسانی رای دهند که از آنها شناخت دارند.

وی افزود:  مجلس خبرگان حساس ترین  وظیفه در زمان تعیین رهبری و نظارت بر بقای اوصاف رهبری دارد.

رئیس  شورای عالی جامعه مدرسین تصریح کرد: خبرگان رهبری برای مسائل رومزه و آب و نان مردم نیست، بلکه برای فرهنگ اصیل حاکم بر کشور است و از ارکان های نافذ کشور می باشد که فقیه را انتخاب می کند که مبانی اسلام و از این طریق سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه در مسیر اسلام حرکت می کنند و مشروعیت می یابند.

آیت الله یزدی افزود: مردم در انتخابات رهبری کسانی را انتخاب کند که در زمان تعیین رهبر اهلیت و تناسب داشته باشند و قادر به نظارت به شرایط رهبری باشند.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی به تعبیر امام(ره)  در راس امور قرار دارد و نمایندگان که به مجلس می روند، باید در مرحله نخست دغدغه زندگی مردم را داشته و از تفکرات جناحی و منافع شخصی پرهیز کنند.

آیت الله یزدی با تاکید بر این که طبق قانون نماینده حوزه انتخابیه نماینده کل کشور است، ابراز داشت: برخی کاندیداها در طول دوران تبلیغات وعده های نامناسبی می دانند که کاملا خلاف قانون و حقوق است و این وعده ها، اشتباه قانونی و حقوقی است.

رئیس  شورای عالی جامعه مدرسن با تاکید بر این که نماینده مجلس باید به همه مسائل توجه داشته باشد، گفت: وقتی در مجلس قانون تصویب می شود، باید مصالح عامه را در نظر گیرند و توجه خاصی به مستضعفین و مردم نیازمند داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در هیئت نظارت افراد خوش گذران و کسانی که به فکر خود هستند به طور قاطعیت رد صلاحیت کردیم، ابراز داشت: کسی که به فکر خودش است و به دنبال خوش گذرانی است، صلاحیت تصمیم گیری و قانون گذاری برای مردم را ندارد.

آیت الله یزدی تصریح کرد: مردم به کسانی رای دهند که دلسوز نظام و مردم باشند و مصالح داخلی را رعایت کنند.

رئیس  شورای عالی جامعه افزود: مردم همچنین به کسانی رای دهند که آن افراد نسبت به سیاست خارجی اطلاع دارند و از مسائل داخلی آگاه هستند.

وی افزود: مردم به کسانی رای دهند که جایگاه سطح نمایندگان را ارتقا دهند و البته در طول انقلاب اسلامی شاهد رشد نیروی انسانی به اندازه کافی بوده ایم.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین افزود: دوازده هزار نفر برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند که نیمی از آنها مورد تایید قرار گرفتند، این آمار تاییدی کم سابقه است.

وی افزود: امروز روز سرنوشت سازی برای مردم است، ادامه داد: خبرگان کلید حاکمیت اسلام و مجلس شورای اسلامی  کنترل کننده مصالح کلی نظام می باشد.

انتهای پیام 313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha