جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران گفت: پژوهشكده‌های زیادی در دنیای غرب برای شناخت قرآن تحقیق می كنند. اما ملكوت قرآن همان نور قرآن است و تنها كسانی آن را درك می كنند كه تقوای الهی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، در گردهمایی 500 نفره اساتید علوم قرآنی، در صحن دارالقرآن حرم مطهر رضوی، به اهمیت قرآن كریم اشاره كرد و گفت: انبیاء الهی در طول دوران، كتاب‌های آسمانی همچون تورات، انجیل و زبور را به مردم عرضه كردند، اما هیچ كدام از آن‌ها همانند قرآن كریم نیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه قرآن، قرائت خود خداست، ابراز كرد: اسلام، قرآن و معارف حق یك قرائت دارد و آن هم قرائت خود خداوند است.

مشاور عالی رئیس قوه قضائیه به سور‌های مباركه قیامت و اعلاء اشاره كرد و گفت: خداوند در این سوره‌ها اطمینان می‌دهد كه ما خود قرآان را جمع‌آوری و قرائت آن را بر عهده داریم.

وی با بیان اینكه معلمان قرآن، رنگ خدا و رسول خدا را دارند، افزود: اولین معلم قرآن خداوند است. از این رو معلمان قرآن باید در تعلیم این كتاب آسمانی رحمانیت را در دستور كار خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: معلم قرآن باید ظاهر و باطنش مظهر جمال حق تعالی باشد، همچنین باید زیبایی كلام خداوند را به  آسان‌ترین روش آموزش دهد.

وی با بیان اینكه همه ائمه معصومین(ع) به قرآن انس و عشق داشتند، ابراز كرد: امام رضا(ع) هر سه روز قرآن را ختم می كردند و می فرمودند "زودتر از این هم می شود، اما می خواهم قرآن را با تدبر بخوانم".

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینكه باید با قرآن مانوس شویم و به معنی و مفهوم آن توجه كنیم، گفت: قرآن نسخه‌ای برای درد‌هاست و باید پیام‌هایش را آیه به آیه استخراج كرده و در زندگی به كار ببریم.

وی با اشاره به اینكه  قرآن یك عالم ملك و یك عالم ملكوت دارد، تصریح كرد:  ملك قرآن در دسترس مومن و كافر قرار دارد تا جایی كه پژوهشكده‌های زیادی در دنیای غرب برای شناخت قرآن تحقیق می كنند. اما ملكوت قرآن همان نور قرآن است و تنها كسانی آن را درك می كنند كه تقوای الهی داشته باشند

امام جمعه موقت تهران، موضوع قرآن را هدایت انسان‌های باتقوا دانست و گفت: اگر بخواهیم با ملكوت قرآن كه همان حقیقت قرآن است آشنا شویم باید به دستورات این كتاب آسمانی عمل كینم.

در ادامه این مراسم، مدیر تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پیرامون رویكرد‌ها و سیاست‌های اداره علوم قرآن و حدیث به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نهادینه سازی مفاهیم قرانی یك امر مهم و حیاتی است كه برای تحقق آن انسجام بخشی دورهای آموزشی مورد توجه قرار گرفته است. از این رو به جای برگزاری دوره‌های متفرقه، دوره‌های سلسله وار طراحی شده كه مفاهیم قرآن می شود.

علی امینی گازار افزود: برگزاری كلاس‌ها بر مبنای تقاضا و بر اساس شراط سنی تبیین می‌شود در این راستا كلاس‌ها ممكن در یك سطح سنی بیشتر و در سطح دیگری كمتر برگزار شود.

براساس اعلام آستان قدس رضوی، وی ابراز كرد: سرفصل‌های آموزشی و كمك آموزشی و دوره‌های تخصصی استادان دارالقرآن الكریم حرم مطهر رضوی توسط كارگروه‌های علمی در رشته‌های مختلف تدوین و توسط حوزه‌های تحصصی آستان قدس رضوی بررسی می شود كه خروجی آن به صورت طبقه بندی در اختیار مربیان و اساتید قرآنی قرار می گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha