جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ امام(ره) فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد"، اما متاسفانه برخی با زاویه گرفتن از ولایت در جهت خلاف منافع ملی اقدام می کنند و باید بدانند عقب نشینی در مقابل استکبار فقط یک قدم و دو قدم نیست، بلکه تسلیم کامل در برابر تمام خواسته های نامشروع آن هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، شامگاه شنبه 14 فروردین، در مراسم بزرگداشت همسر مکرمه شهید آیت الله حاج شیخ مهدی شاه آبادی که با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری در مسجد امام جعفر صادق(ع) میدان فلسطین تهران برگزار شد، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید شاه آبادی، با بیان اینکه حضرت زهرا(س) باقيمانده و ادامه نبوت است، اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) حجت خدا، مظهر جمال و جلال حضرت حق تعالی و مرکز دایره نبوت و امامت است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رسالت رسول اکرم(ص) با وجود حضرت زهرا(س) تکمیل شد، تصریح کرد: اگر ایشان نبودند، امروز از ولایت علی(ع)، ولایت فقیه و عزت دینی هم خبری نبود.

وی ادامه داد: منافقین در حقیقت با حکومت دینی و احکام خداوند مشکل داشتند و الا با شخص علی(ع) مشکلی نداشتند. آن ها بدین جهت که امیرالمؤمنین(ع) مجری احکام الهی و حافظ دین اسلام بودند، با او دشمنی می کردند و حضرت زهرا(س) با خطبه حکیمانه شان اجازه ندادند تا منافقین آشکارا به اهداف شوم خویش که همانا احیاء عصر جاهلیت بود دست یابند.

نقش علما در صیانت از اسلام

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش علما در صیانت از اسلام اشاره کرد و گفت: شیخ فضل الله نوری با یقین به شهادتش، به مخالفت با استبداد برخاست و توانست با خون مقدس خود، نامشروع بودن جریان انگلیسی را در کشور برای مردم تبیین و آشکار کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فتوای معروف میرزای شیرازی در تحریم تنباکو، اظهار داشت: ایشان با این فتوا آنچنان تحولی در جامعه ایجاد کرد که حتی در داخل کاخ شاه نیز قلیان ها را شکستند و بدین گونه بار دیگر هویت و حقیقت شیعه برای همگان اثبات شد.

علما در دفاع از اسلام از جان خود گذشته اند

وی تصریح کرد: علما همواره تلاش کرده اند که زندگی مردم رنگ و بوی اسلام ناب محمدی به خود بگیرد، انواع فساد در جامعه ریشه کن شود و عزت و اقتدار مسلمین در برابر اجنبی ها حفظ شود و در این راه حتی از جان خود نیز گذشته اند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان با هدف تضعیف اسلام، جنگ را بر جمهوری اسلامی تحمیل کردند، ابراز داشت: با رشادت های فرزندان انقلابی امام(ره) و به برکت خون شهدایی چون حاج شیخ مهدی شاه آبادی، نه تنها عزت انقلاب و اسلام خدشه دار نشد، بلکه این سختی ها موجب رشد عقلی و مستحکم تر شدن عقاید دینی مردم گردید.

زاویه گرفتن از ولایت خوش خدمتی به نظام سلطه است

امام جمعه موقت تهران در پایان با بیان اینکه امام(ره) همواره مردم را مستقیماً به خدا دعوت می کرد، خاطرنشان کرد: ایشان با درایت بالا و دوراندیشی و آینده نگری فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد"، اما متاسفانه بعضی از خواص با زاویه گرفتن از ولایت در خلاف جهت منافع ملی اقدام می کنند، در حالی که باید بدانند خوش خدمتی به استکبار اول از همه باعث نابوی خود آنان خواهد شد و عقب نشینی در مقابل نظام سلطه فقط یک قدم و دو قدم نیست، بلکه تسلیم کامل در برابر تمام خواسته های نامشروع آن هاست و این بزرگترین خطری است که باید مورد توجه دلسوزان انقلاب قرار بگیرد.

گفتنی است، حاجیه‌خانم عزت‌السادات آیت‌الله‌زاده شیرازی، نواده میرزای شیرازی بزرگ (صاحب فتوای تحریم تنباکو) و فرزند مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمطلب شیرازی بود و به عنوان فردی امین در تمامی فعالیت ‌های مبارزاتی شهید آیت الله شاه‌آبادی با ایشان همکاری می‌کرد. این بانوی مومنه همزمان با ولادت جده ‌اش حضرت فاطمه زهرا(س) دارفانی را وداع گفت.

انتهای پیام 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha