شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامه میرحامد حسین(ره)

حوزه/ نرم افزار علامه میرحامد حسین(ره) نویسنده کتاب شریف "عبقات الانوار في مناقب الائمة الاطهار(ع)" از سوی مرکز کامپوتری علوم اسلامی نور تولید و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

کارشناس پژوهشی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  گفت: این نرم افزار حاوی متن کامل هشت عنوان کتاب در 50 جلد از آثار علامه و دیگر منابع مرتبط به زبان فارسی و عربی در موضوع کلام اسلامی، به ویژه بحث امامت و ولایت می باشد.

حجت الاسلام حامد مقیسه اظهارداشت: ميرحامد حسين وقتی به هفت سالگی رسيد، پدرش او را به مكتب گذاشت. او مقدمات و دروس ابتدايی را خواند، و وارد مراحل بالاتری شد، بطوریکه «مقامات حريری» و «ديوان متنّبی» را نزد مولوی سيّد بركت علی صاحب، نهج البلاغه را در محضر مفتی سيد عباس شوشتری آموخت و سپس به فراگيری علوم عقلی در نزد سيد مرتضی خلاصة العلماء و علوم شرعی  را در محضر سيد محمد سلطان العلماء و برادر او سيد حسين سيّد العلماء پرداخت و پس از سالها تلاش و همّت، تحصيلات خود را با موفقيت به اتمام رساند.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: این نرم افزار فاخر حاوی کتبی از جمله؛ عبقات الانوار فی امامة الائمه الاطهار(23 جلد) ،نفحات الازهار في خلاصة عقبات الانوار(20 جلد)، همراه با چند جلد از ترجمه‌های نفحات الازهار و  شوارق النصوص(2جلد) و همچنین شرح حال میرحامد حسین در موضوع کلام خصوصا مسائل امامت و ولایت می باشد.

حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه این نرم افزار از قابلیت های پیشرفته پژوهشی و تحقیقاتی برخوردار می باشد، افزود: جستجو در بیش از 12هزار و 300 عنوان باب در سرفصل از طریق فهرست گزینشی، ارائه شرح علامه میرحامد حسین به همراه اطلاعاتی درباره مولفان و کتب برنامه، متن کامل چند دوره لغت نامه عربی و فارسی با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات از جمله قابلیت های این نرم افزار گرانسنگ است.

وی نرم افزار علامه میرحامد حسین(ره) یادآور شد: جستجو به روش های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتب های برنامه ، قابلیت های پژوهشی و یادداشت برداری، ذخیره سازی و چاپ متن مورد نظر از جمله دیگر امکانات این برنامه است.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای تهیه این نرم افزار به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی  www.noorshop.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام     313/17 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
    0 0
    گخب