چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام کاظم علیه السلام

حوزه/ نرم افزار سیره معصومان(ع) با اتصال شش هزار و ۶۷۱ فیش پژوهشی پیرامون هفتمین امام همام، منبع پژوهشی ارزشمندی را در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

کارشناس پژوهشی مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر افزود: نرم افزار سیره معصومان(ع) با هدف بررسی سیره علمی و عملی ائمه اطهار(ع) در یک بخش صرفا با 93 جلد کتاب، با موضوعاتی همچون امامت، احوال شخصی و سیره علمی و عملی به معرفی امام موسی‌کاظم(ع) پراخته است.

حجت الاسلام و المسلمین حامد مقیسه اظهارداشت: در این نرم‌افزار اتصال شش هزارو ۶۷۱ فیش پژوهشی از ۹۳ عنوان کتاب به درختواره امام کاظم(ع) در سرشاخه‌های احوال شخصی، امامت، سیره، مناقب، پس از امام کاظم(ع)، اصحاب و راویان، سالشمار و کتابشناسی از هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

وی گفت: ارائه پنج عنوان کتاب اختصاصی امام کاظم(ع) در ۱۰ جلد، همچون مسند الامام الکاظم(ع)، حیاة‌الامام موسی بن جعفر(ع)، باب‌الحوائج الإمام موسی الکاظم(ع) در بخش کتابخانه به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و ارائه رخدادهای زمانی مرتبط با زندگانی امام کاظم(ع) نیز در گاهنامه به سه زمان شمسی، قمری و میلادی از سرفصل‌های مختلف این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

حجت الاسلام مقیسه بیان داشت: از دیگر سرفصل‌های این نرم‌افزار می‌توان به ارائه نموداری و مشجر تبار امام کاظم(ع) در بخش تبارنامه با قابلیت اتصال به متن، ارائه هشت زیارت‌نامه مخصوص امام کاظم(ع) با قابلیت پخش صوت، در بخش نجوانامه و نمایش ۱۴ تصویر زیبا از بارگاه ملکوتی امامین کاظمین(ع) اشاره کرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha