شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 376757
۳۱ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۰
نرم افزار پژوهیار

حوزه/ پس از انتشار نسخه اولیه نرم افزار استناددهی و سازمان دهی منابع «پژوهیار ۲»، به همت پژوهشگران معاونت تهران مرکز نور نسخه ۲ آن به روز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این به‌روزرسانی ضمن برقراری سازگاری‌های پایدار، امکاناتی افزوده شده است که فرآیند استناددهی را برای کاربر راحت تر می سازد.

این گزارش می افزاید: از مهم‌ترین امکانات افزوده شده در این نسخه، تبدیل خودکار نام‌های نویسندگان انگلیسی به زبان فارسی می‌باشد که برای اولین بار در نرم‌افزارهای استنادی فراهم آورده شده است. در این امکان با انتخاب یک منبع از زبان انگلیسی و انتخاب گزینه «تبدیل منبع»، برنامه از طریق اتصال به بانک نام‌ها با امکان ویرایش و اصلاح آن‌ها توسط کاربر، اسامی را به صورت خودکار به رسم الخط فارسی تبدیل می‌نماید.

همچنین امکان گزارش‌گیری کتابنامه بر اساس نوع آیتم کتابشناختی، قابلیت دیگری است که به کاربر این امکان را می‌دهد به تفکیک منابع ذخیره شده کتابنامه تولید کند، این فرآیند برای تولید کتابشناسی‌ها و همچنین برخی از شیوه‌های استنادی در ایران بسیار پرکاربرد است.

از دیگر ویژگی های این به روزرسانی عبارتند از؛ « افزوده شدن واژه «استفتاء» به جاینمای پژوهیار»، « اتصال شابک به بانک خانه کتاب ایران»، «امکان امکان جستجوی اطلاعات در ابر پژوهیار» و همچنین «افزوده شدن پایگاه قابل درون‌برد شامل: پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، کتابخانه،موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، پایگاه اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های ایران ، پرتال جامع علوم انسانی و المکتبه الشامله می باشد.

لازم به ذکر است، کلیه به روز رسانی‌ها به صورت خودکار صورت می‌گیرد و همزمان با به روز رسانی نسخه، رابط‌های کروم، فایرفاکس و اپرا نیز به روز خواهند شد.

بر اساس این گزارش، پژوهیار، ابزاری پژوهشی و قدرتمند است که به کاربران کمک می‌کند تا گردآوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل منابع علمی خود رابه آسانی انجام دهند و سپس با تکیه بر آن بتوانند به نحو مناسبی و بر اساس شیوه‌نامۀ استناددهی مورد نظر خود، به مستندسازی حاصل پژوهش خود در قالب کتاب، پایان‌نامه و مقاله بپردازند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید برخط پژوهیار می توانند به سایت www.pajoohyar.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha