شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 حوزه خواهران

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ بانوی طلبه مازندرانی در سامانه مدیریت تربیتی تبلیغی اسلامی زنان "سمتاز" ثبت نام کرده اند.

خانم خدیجه ساروی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در ساری بیان کرد: سامانه مدیریت تربیتی - تبلیغی اسلامی زنان، با نام "سمتاز" جهت ثبت فعالیت های فرهنگی و تبلیغی خواهران طلبه، راه اندازی گردیده است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: طلابی که حداقل 12 واحد آموزشی را با موفقیت گذرانده اند، مشاورین، دانش آموختگان و سایر کارکنان حوزه های خواهران می توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: طلاب در مرحله اول باید اطلاعات هویتی و تحصیلی و  سپس توانمندی و فعالیت های فرهنگی تبلغی خود را در این سامانه ثبت نمایند که پس از تائید توسط مدیریت مدرسه و مدیریت استان ثبت نهایی می گردد.

ساروی با اشاره به عنوان فعالیت های فرهنگی این سامانه، خاطرنشان کرد: داور مسابقات قرآنی، دبیر دانش آموختگان، مربی طرح رحمت، مربی مهدویت، مربی فیض نور، مشاور، وبلاگ نویس از جمله عناوینی است که طلاب می توانند به عنوان فعالیت خود در سامانه "سمتاز" ثبت کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران  در ادامه افزود: تاکنون بیش از  یک هزار و 100 طلبه این استان در سامانه یکپارچه سازی اطلاعات فرهنگی - تبلیغی ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی تبلیغی خواهران طلبه در استان مازندران، گفت: اشتغال 400 طلبه به عنوان مربی روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم در مدارس علمیه، موسسات قرآنی، جامعه القرآن، مکتب القرآن، خانه قرآن روستاها، پایگاه های بسیج، فعالیت بیش از 1000 طلبه به عنوان مبلغ و امام جماعت در محافل مختلف از جمله ادارات، دانشگاه ها، مدارس آموزش و پرورش، مساجد، روستاها و...، حضور بیش از 100 طلبه در طرح امین مدارس آموزش و پرورش، همکاری با بسیج به عنوان سرگروه و مربی در طرح صالحین، همکاری در طرح اردوی جهادی و راهیان نور دانش آموزی، انتشار7 نشریه داخلی در مدارس علمیه استان، حضور بیش از 300 طلبه در سامانه وبلاگی کوثر بلاگ و ...  از جمله فعالیت های تبلیغی طلاب مدیریت حوزه خواهران مازندران می باشد.

ساروی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران به منظور هم افزایی و همکاری با نهادها و دستگاه های فرهنگی استان جهت ارتقای فرهنگ مردم استان، کارگروه توسعه و ترویج فرهنگ دینی را با حضور بیش از 20 دستگاه  اجرایی متولی امور فرهنگی در سال 93 راه اندازی نمود که تا کنون 9 جلسه برگزار کرده و تدوین منشور خانواده و ارسال به تمامی سازمان های دولتی جهت نصب در ادارات از جمله اقدامات این کارگروه می باشد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت استفاده از ابزار روز و هنر به خصوص فضاي مجازي در امر تبليغ، تصریح کرد: اگر طلاب حوزه های علمیه بخش های مختلف هنری را در برنامه های تبلیغی و فرهنگی خود همراه سازند، قطعا اثر گذاری آنها در مخاطبین و جامعه بیشتر خواهد گردید

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha