شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش مدیران مدارس مجری طرح معراج

حوزه/ امام‌جمعه موقت اهواز گفت: دانش‌آموزان با سئوالات و شبهات زیادی روبرو هستند که چه ‌بسا در مدرسه پاسخی برای آن‌ها پیدا نمی‌کنند و بی‌جواب ماندن آنها مایه انحراف و فتنه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در «همایش مدیران مدارس مجری طرح معراج»، بابیان اینکه معراج طرحی معرفتی است که با عنایت نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان راه اندازی شده  است، اظهار داشت: این طرح از 7 سال پیش در اهواز آغاز شده و امروز جزء عملی‌ترین طرح‌ها در راستای افق چشم‌انداز و تحول بنیادین در آموزش ‌و پرورش است.

وی در ادامه با بیان این که طرح معراج در ستاد مرکزی حوزه های علمیه و آموزش‌وپرورش مورد استقبال قرار گرفته و هم اکنون در دیگر استان های کشور نیز اجرایی شده است، افزود: هرگز نباید نسبت به تعلیم و تربیت احساس خستگی و دل‌مردگی کنیم؛ چرا که این مهم از ارزشمندترین امور است، بنابراین متولیان امر باید با دقت در ارزش معنوی این فعالیت، خسته نشوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری به آیات ابتدایی سوره علق اشاره و اضافه کرد: همان‌طور که در آیات اول تا پنجم سوره علق، در می یابیم که تعلیم دومین کار خدا بعد از خلقت است که نشان از عظمت و جایگاه تعلیم و تربیت دارد.

روحانی علم‌دار دین در جامعه است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، طرح معراج را دارای سه خصوصیات عمده و ویژه دانست و اظهار داشت: اولین مهم‌ترین ویژگی طرح معراج، ارتباط مستقیم دانش‌آموزان و روحانی است که این خصوصیت به جهت آن که «روحانی نماد دین و معنویت و علم‌دار دین در جامعه است» فواید بسیار زیادی داشته و نقش این ارتباط در تقویت دین و ایمان دانش‌آموزان اهمیت بالایی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری پاسخ به سؤالات و رفع شبهات دانش‌آموزان را یکی دیگر از خصوصیات طرح معراج عنوان کرد و گفت: دانش‌آموزان با سئوالات و شبهات زیادی روبرو هستند که چه ‌بسا در مدرسه پاسخی برای آن‌ها پیدا نمی‌کنند و بی‌جواب ماندن آنها مایه انحراف و فتنه است، لذا در این طرح طلاب برادر و خواهر مستقیماً با دانش‌آموز در ارتباط بوده و به سؤالات آن‌ها پاسخ می‌دهند.

وی، سومین ویژگی این طرح را برگزاری همایش‌های خانواده دانست و گفت: همایش‌های خانواده اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد، چرا که اگر اولیاء و مربیان در ارتباط نباشند، پرورش ابتر می‌ماند.

امام‌جمعه موقت اهواز در پایان با بیان اینکه طرح معراج در سال‌های اول فعالیت 750 مدرسه شهرستان اهواز را تحت پوشش داشت، گفت: متأسفانه طرح امسال تنها در 380 مدرسه اجرا می‌شود و این افول به دلیل مشکلات مالی بوده و اگر حمایت‌های مالی انجام نشود، این روند رو به کاهش همچنان ادامه خواهد داشت؛ پس لازم است که مسئولین استانی در این زمینه همت بیش از پیش خود را برای رفع آن به کار گیرند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha