جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
حجت الاسلام علیرضا قربانی مدیر حوزه علمیه امام خمینی اهواز

حوزه/ طلاب و روحانیون باید برای اعتلای فرهنگ ناب شیعی و حفظ سرمایه های آینده نظام و انقلاب، در مدارس و بین دانش آموزان حضور یافته و آن ها را با مبانی شیعی آشنا سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام علیرضا قربانی، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد طرح "معراج" با آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این که مهمترین رسالت دفتر طرح معراج، سازماندهی، آموزش و اعزام مبلغان به مدارس است، اظهار داشت: روحانیت باید با حضور فعال در مدارس، دانش آموزان را با مضامین دینی آشنا کند.

وی به نحوه کار مبلغین طرح معراج اشاره کرد و گفت: طلاب در ابتدای کار، وارد مدارس می شوند و با حضور در کلاس دانش آموزان، ضمن آموزش مبانی دینی آنها را به حضور در مساجد دعوت می کنند.

حجت الاسلام قربانی، جامعه هدف مبلغان را مقاطع دبیرستان اعلام کرد و ادامه داد: پس از چندسال از اجرای طرح در دبیرستان ها، برنامه ای مبنی بر فعالیت طلاب جوان در مدارس ابتدایی نیز برگزار شد که این طرح از دوسال پیش تا کنون در حال اجرا بوده و خوشبختانه بازخورد مطلوبی داشته است.

مسؤول طرح معراج خوزستان، با بیان این که راه اندازی اتاق فکر ستاد، از مهمترین برنامه های صورت گرفته بوده است، بیان داشت: یکی از مهمترین فعالیت های دفتر طرح معراج راه اندازی ستادی متشکل از نخبگان حوزوی، با هدف برنامه ریزی هرچه بهتر برای برنامه های آتی این دفتر است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، کمبود مبلغ را بزرگترین مشکل ستاد طرح معراج اعلام کرد و گفت:  کم رغبتی برخی مبلغین برای تبلیغ دانش آموزی و حضور در مدارس، ما را با کمبود مبلغ مواجه کرده که باید چاره ای برای حل این مشکل اندیشید.

وی برگزاری جلسات مشاوره برای والدین دانش آموزان را یکی دیگر از برنامه های اصلی ستاد طرح معراج برشمرد و بیان داشت: ستاد طرح معراج به منظورآشنا کردن خانواده ها با شیوه نوین تربیت اسلامی، همایش هایی را با حضوراساتید مشاوره در مناطق گوناگون اهواز برگزار کرد که خوشبختانه این طرح با استقبال چشم گیری از والدین مواجه شد.

وی در پایان خواستار حضور مبلغین در مدارس تحصیلی سطح استان شد و ابراز داشت: از همه طلاب و روحانیان تقاضا می کنیم برای اعتلای فرهنگ ناب شیعی و حفظ سرمایه های آینده نظام و انقلاب، در مدارس و بین دانش آموزان حاضر شده و آن ها را با مبانی شیعی آشنا سازند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha