شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عکس آرشیوی از دختر مسلمان هندی

حوزه / ناظران امتحانی در یکی از مدارس هند، دانش آموزان دختر را مجبور به برداشتن حجاب پیش از ورود به سالن اصلی امتحانات کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، به نقل از  timesofindia، هنگام برگزاری امتحانات، ناظران امتحانی در یکی از مدارس هند، با نام مرکز خدمات دانش آموزی بیکولا، دانش آموزان دختر را مجبور به برداشتن حجاب پیش از ورود به سالن اصلی امتحانات کرده‌اند.

پدر یکی از دختران دانش‌آموز  در این باره به خبرنگاران گفته: دختر بچه‌ها سعی کرده‌اند حجاب خود را حفظ کنند، اما نتوانسته‌اند در مقابل حرف ناظران مخالفت کنند، زیرا در این صورت آن‌ها مانع شرکت بچه‌ها در امتحان می‌شدند. این درحالی ست که وقتی با شورای آموزش استان تماس گرفتیم آن‌ها به ما گفتند که چنین قانونی وجود ندارد و این اقدام کاملا خودسرانه بوده است.

در پی نگرانی‌های والدین دانش آموزان مسلمان هندی، رئیس بخش تحصیلات بمبئی با محکوم سازی چنین برخوردی نیز گفته‌ نباید مخالفتی علیه پوشیدن حجاب صورت بگیرد و اعلام نمود: تنها احتمال تقلب یا جعل هویت می‌تواند دلیلی برای تفتیش دانش آموزان، آن هم توسط ناظران زن در هنگام برگزاری امتحانات باشد.

در این میان جلسه‌ای با حضور مسئولین، مدیر مدرسه و والدین دانش آموزان برگزار شد تا به بررسی این مشکل بپردازند. در نهایت هماهنگ کننده ملی در اتحادیه ملی دانش آموزان هندوستان نیز گفت: باید آگاهی‌سازی در میان مسئولین و ناظران انجام گرفته، به هر حال مدیر مدرسه به والدین قول داده که از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha