جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانش آموزان مسلمان هندی به خاطر کرونا با تبعیض روبرو شدند

حوزه/ انتشار اخبار ضدمسلمانی در هند تا جایی پیش رفته که بسیاری از هندوها مسلمانان را عامل انتشار ویروس کرونا معرفی کرده و حتی کودکان و دانش آموزان مسلمان از تبعیض درامان نمانده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، جمعی از دانش آموزان مسلمانی را که برای شرکت در امتحانات حضور یافته بودند، به خاطر مسلمان بودن مجبور به نشستن در محل جداگانه‌ای کردند.

انتشار اخبار ضدمسلمانی در هند تا حدی پیش رفته که هندوهای این کشور مسلمانان را عامل انتشار ویروس کرونا معرفی می‌کنند و حتی دانش آموزان مسلمان از این تعصبات مصون نمانده اند. یکی از موراد تبعیض مذهبی در مدرسه ای در ایالت مادایا پرادش هندوستان گزارش شده است.

طبق خبر یک روزنامه هندی با نام داینیک دوپهار، دانش آموزان مسلمانی که برای شرکت در امتحان کلاس ۱۲ در مدرسه بنگالی در شهر ایندور، حضور یافته بودند را مجبور به نشستن در محوطه کرده و آن‌ها را به سالن‌های امتحانات راه نداده‌اند.

در عوض دانش آموزش را مجبور به نشستن در هوای بی‌نهایت گرم هندوستان، در فضای بیرون کرده و برگه‌های امتحانی را به آن‌ها داده‌اند.

گزارش روزنامه می افزاید: دانش آموزان مسلمانی که از مناطق قرمز آمده بودند توسط کارکنان مدرسه متوقف شده‌اند اما بسیاری از دانش آموزان هندو اجازه ورود به سالن و نشستن روی صندلی‌های تعیین شده را به دست آوردند.

گفتنی است در حالی که ویروس کرونا در جهان شیوع گسترده‌ای پیدا کرده، ویروس اسلام‌هراسی در هندوستان رو به گسترش گذاشته و هندوها انگشت اتهام شیوع کرونا را به سمت مسلمانان دراز کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha