جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سیستم ابتکاری کارت هوشمند در مسجد کرالا

حوزه/ به گفته عضو کمیته مسجد شهر کالیکوک در ایالت کرالای هندوستان، برای حفظ فاصله گذاری اجتماعی از یک سیستم کارت هوشمند استفاده شده و نمازگزاران با کشیدن کارت، شناسایی می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از livemint، مسجدی در شهر کالیکوک در  ایالت کرالای هندوستان، روشی ابتکاری به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی در پیش گرفته و از سیستم کارت هوشمند برای جلوگیری از شلوغی استفاده می‌کند.

 کمیته اداره کننده مسجد، به منظور آغاز اقامه نمازهای جماعت و همزمان برای تشویق رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صدور کارت‌های هوشمند برای نمازگزاران اقدام کرده است.

محمد سجاد یک عضو کمیته مسجد در این باره گفت: کمیته کارت‌های هوشمند به شماری از مردم حوالی مسجد داده. هر کس که به مسجد وارد می‌شود ابتدا باید دست‌هایش را با مواد ضدعفونی کننده بشوید. آن‌ها همچنین باید جلوی دوربین احراز هویت کنند. سیستم خودکار برای ذخیره سازی آدرس و شماره تلفن افراد نصب شده است. دفعه بعد صاحبان کارت تنها کافی است شماره کارت شان را بدهند تا جزئیات به صورت خودکار در دستگاه ثبت شود.

وی افزود: درب مسجد پس از کارت کشیدن به طور خودکار باز خواهد شد. ما روی درها به یک حسگر تعبیه کرده‌ایم. ما همچنین در داخل منطقه مسجد علامت گذاری کرده ایم تا نمازگزاران با حفظ فاصله گذاری اجتماعی بر روی بخش های علامت گذاری شده بایستند و با خیال راحت نماز جماعت را اقامه کنند.

چند روز پیش دولت کرالا دستورالعملی صادر کرد که مجوزی برای بازگشایی اماکن عبادی، مراکز تفریحی و رستوران‌ها را با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ۹ ژوئن محسوب می‌شد. طبق دستورالعمل‌ها، زنان باردار و افراد آسیب پذیر و همچنین کسانی که علائم بیماری داشته باشند اجازه ورود به این اماکن را ندارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha