جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ورود به مساجد سنگاپور با استفاده از نرم‌افزار کنترل کننده

حوزه/ به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هم اکنون ۴۰ مسجد از ۷۱ مسجد سنگاپور از یک نرم افزار ویژه برای کنترل عبور و مرور نمازگزاران استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، درحالی که دولت سنگاپور تمهیدات ویژه‌ای را برای جلوگیری از مبتلایان به ویروس کرونا در نظرگرفته است، هم اکنون از ۷۱ مسجد در این کشور، ۴۰ مسجد با استفاده از نرم افزار «تریس توگدر» ورود و خروج نمازگزاران را تحت نظر قرار می‌دهند.

شورای امور اسلامی سنگاپور اعلام کرده که تا پایان سال، استفاده از این نرم افزار که نظارت و ورود و خروج نمازگزاران و هیات‌های مذهبی را سرعت می‌بخشد برای تمامی اماکن عمومی اجباری خواهد شد.

چنین اعلام حضورهایی ابتدا در ۱۹ اکتبر در ۲۴ مسجد و سپس در ۱۶ مسجد دیگر در ۲۳ اکتبر به کار گرفته شدند. این شورا هنوز اعلام نکرده که در ۳۱ مسجد باقیمانده در چه زمانی چنین اعلام حضورهایی اجباری خواهند شد.

در حال حاضر ، جماعت هنوز می توانند از روشهای قدیمی برای ورود استفاده کنند. اما به پرسنل مساجد سفارش شده که جماعت  را به استفاده از نرم افزار مذکور تشویق کنند.

دولت در تاریخ ۲۰ اکتبر اعلام کرد که استفاده از این نرم افزار کاربردی تا پایان دسامبر در اماکن عمومی مانند سینما ، رستوران ، محل کار ، مدارس و مراکز خرید اجباری خواهد شد.

 خیرالانور رئیس اجرایی مسجدالفلاح دیروز گفت: استفاده از برنامه یا رمز عبور باعث می شود که ورود نمازگزاران سریعتر و راحت‌تر انجام شوند. بسیاری از جماعت ما در واقع کارگران اطراف منطقه هستند ، بنابراین زمان برای آنها مهم است.

وی افزود که کار با نرم‌افزار امنیت را نیز بالا می‌برد که همین به نمازگزاران اطمینان خاطر بیشتری می‌دهد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha