جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ارزانی گفت: دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ظرفیت عالی تمدن سازی را در جهان دارند و باید از آن بهره برداری شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، شب گذشته در مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب  فرهنگی و ارزشی است و این ارزش ها در هر آیین و مکتبی جایگاه خاصی دارند که در ایران اسلامی مسجد، محور همه ارزش ها است .

وی با بیان اینکه پس از گذشت 38 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی و صدور آرمان های آن به سراسر جهان، زمان الگوسازی برای تمدن اسلامی رسیده است، گفت: در مدل ایرانی و اسلامی ارائه شده به جهان، محور همه ارزش ها مسجد است، همان گونه که در ابتدای انقلاب اسلامی  همه امور با محوریت  مسجد صورت می گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه افتخار ما این است که دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی ظرفیت عالی تمدن سازی را در جهان دارد، تصریح کرد: برای تحقق این مهم مساجد باید محوریت همه جانبه در امور داشته باشند و برای همه عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی با  محوریت روحانیت و ائمه جماعت برنامه ریزی کنند.

وی با تاکید براینکه چنانچه مساجد محور قرار گیرند، مانع از افزایش آسیب های فرهنگی در سطح جامعه می شوند، خاطرنشان کرد: در حقیقت کانون های فرهنگی و هنری مساجد محلی برای آن است که ارزش های متعالی دین و ایران اسلامی به خدمت گرفته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی خطاب به مسئولان کانون های مساجد اذعان کرد: اگر بخواهیم برنامه های فرهنگی صحیح و موثری داشته باشیم، باید عالِم به زمان بوده و آینده را هم زودتر از زمانه بنگریم و برای آن برنامه داشته باشیم.

وی با اشاره به 22هزار کانون در مساجد کشور و همچنین وجود بالغ بر 700کانون فرهنگی و هنری تخصصی، ابراز کرد: امروز فرصت های زیادی از جمله تبلیغ دین در فضای مجازی پیش روی اعضای کانون های مساجد قرار دارد که با محوریت ائمه جماعات باید از آنها بهره برداری شود.

313/38

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha