سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام صالحی خوانساری

حوزه/ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید رضا برقعی با حضور علما، فضلا، طلاب و عموم مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین خوانساری شب گذشته در مراسم بزرگداشت درگذشت آیت الله سید رضا برقعی مدرس که در حسینیه شهدای قم برگزار شد، به بیان فلسفه مراسمات ترحیم پرداخت و گفت: باید در اینگونه مراسمات به آیات الهی توجه ویژه ای داشته باشیم؛ چراکه بهترین ذکر از میان اذکار از ناحیه بندگان نسبت به خداوند متعال، تلاوت قرآن کریم می باشد؛ اما متأسفانه امروزه این امر مهم در جامعه ما مغفول مانده و سوگواری ها تنها با خواندن نوحه، مداحی و چند کلمه از قرآن به پایان می رسد.

وی ادامه داد: در مراسمات سوگواری بازماندگان نیز همچون مرحومین از برکات این مجالس بهره خواهند برد.

این خطیب حوزوی با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله برقعی، اظهار داشت: ایشان روحانی متدین، مؤمن و انقلابی بوده است که از میان ما رفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین خوانساری ادامه داد: این مجلس، یادبود عالم و سیدی جلیل القدر است که شخصیتی متدین و خدمتگذار به مکتب اهل بیت(ع) و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و همواره در تمامی صحنه های مبازه با رژیم ستمشاهی همراه با امام و یاران دیرین ایشان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه انسان باید تقوا را به عنوان راهبردی اصلی در زندگی خود قرار دهد، ابراز داشت: ملاک انسانیت در دنیا و آخرت، تقواست و جامعه به وسیله آن عاقبت به خیر خواهد شد.

این خطیب حوزوی خاطرنشان ساخت: مؤمنین نباید چهره ها، مقام ها، پست ها و ... را ملاک عزت در دنیا بدانند؛ بلکه تمام این مسائل باید وسیله ای برای بندگی و خدمت خالصانه به خلق الله باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خوانساری با اشاره به سخنان اهل جهنم، تصریح کرد: معذبین دوزخ در قیامت اعلان پشیمانی می کنند؛ اما خداوند متعال در پاسخ به آنان می فرماید که ما در دنیا به شما عمر داده و برایتان نذیر و اخطار دهنده فرستادیم؛ پس اگر در این دنیا به دو مقوله تقوا و عاقبت به خیری توجه نداشته باشمی، گرفتار عذابی سخت در آن دنیا خواهیم شد.

وی بیان داشت: عاقبت به خیری در گرو عمل به دستورات الهی و توجه به فرمایشات امامان معصوم(ع) می باشد.

این خطیب حوزوی در پایان با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار داشت: در مقام عالم و جایگاه آن، روایات متعددی بیان شده که در برخی آمده است که: اگر عالمی از دنیا برود، کسی نمی تواند خلأ او را حفظ نماید؛ مگر خلف صالح او که می تواند در عرصه های گوناگون خلأ وجودی پدر را پر کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha