چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام علی علیه السلام

حوزه/ خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س)، با اشاره به خانه نشینی حضرت علی (علیه السلام) پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: زمانی که در خانه علی علیه السلام که هدایت، علم، نور، سعادت، نجات و پیشرفت بر روی امت بسته شد، درهای ظلمت و گمراهی در پیش روی مردم باز گردید.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  میرشفیعی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: این بانوی بزرگ اسلام در این ایام شبانه روز در حال گریه بودند.
وی با نفی این که حضرت زهرا سلام الله علیها همه این گریه ها را به دلیل رحلت نبی مکرم اسلام(ص) داشتند، گفت: سوز گریه حضرت دلها را منقلب می کرد و اهل زمین و آسمان تحت تأثیر قرار می گرفتند. وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها برای ایراد خطبه فدکیه به مسجد النبی رفتند، پیش از آغاز خطبه آهی کشیدند که همین آه موجب شد مردم مدتی به گریه و زاری بپردازند.
این سخنران افزود: زمانی که یکی از اصحاب از حضرت زهرا سلام الله علیها درباره عدم قیام حضرت علی علیه السلام پس از غصب خلافت سؤال کردند، ایشان پاسخ دادند که پدرم فرمودند امام مانند کعبه است، این مردم هستند که موظفند دور کعبه بگردند و اعمالشان را به جای آوردند. وظیفه مردم بود که بر  اساس پیمانی که در غدیر بستند، دور علی (علیه السلام) جمع شوند... .
وی افزود: این بانو در ادامه درباره گمراهی مردم و پیروی آنها از هوای نفس سخن می گوید و آنهایی که از هدایت به سمت گمراهی رفتند، نفرین می کند. بر اساس این سخنان، بخشی از گریه حضرت صدیقه کبری برای این موضوع بود.
حجت الاسلام  میرشفیعی با اشاره به  شباهت های فروان حضرت زهرا سلام الله علیها به پدرشان، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله گفت: اینها نور واحد هستند؛ وقتی رسول الله(ص) می بینند انسانی فاسد شده است، به حالش  گریه می کردند و دلشان برایشان می سوخت.  حضرت زهرا سلام الله علیها نیز مانند رسول خدا دلیل گریه های خود را گمراهی مردم عنوان کردند.
وی حضرت زهرا سلام الله علیها را مادر امت اسلامی دانست و گفت: این بانو ام ابیها و ام الانبیاء و مادر همه امت شیعه و دوستدارانشان هستند. حضرت زهرا سلام الله علیها در 95 روز پس  از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) نسبت به امت اسلامی بسیار دلسوزی کردند.
وی درباره خانه نشینی حضرت علی علیه السلام پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) گفت: زمانی که در خانه حضرت علی علیه السلام بر روی مردم بسته می شود، یعنی در هدایت، علم، نور و سعادت و نجات و پیشرفت بر روی امت بسته می شود و درهای دیگری غیر از در هدایت که بر روی مردم باز شد، درهای ظلمت و گمراهی است.
حجت الاسلام میرشفیعی افزود: حضرت زهرا سلام الله علیها نمی توانستند ببیند که در بهشت بر روی مردم بسته و درهای جهنم بر روی امت پیامبر(ص) بعد از ارتحالشان باز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha