پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ائمه(ع)

خطیب حرم مطهر گفت: ما گاهی در قالب تقیه و وحدت، دچار اشتباه شده و اعتقادات درست خود را بیان نکرده ایم؛ کسی حق ندارد بر رهبران سایر مذاهب توهین نماید، ولی آنچه بر گردن ماست، تأکید بر اعتقادات حقه خود و تبیین فضائل اهل بیت (علیهم السلام) است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه  معصومه (سلام الله علیها) گفت: قرآن و عترت، دو منبع اصلی برای بشریت است که اگر هر کدام از آنها نباشد، راهی برای سعادت وجود ندارد.
وی با اشاره به خانه نشین شدن امام علیه السلام پس از ارتحال نبی مکرم اسلام(ص) گفت: پس از پیامبر اسلام(ص) تلاش همه جانبه ای شد که سخنان اهل بیت علیهم السلام و معارف ناب اسلامی که از سوی عترت پیامبر(ص) نقل می شد، از بین برود.
این سخنران احادیث موجود از اهل بیت پیامبر(ص) را حاصل تلاش ها و خون های پاک مؤمنان و محبان اهل بیت (علیهم السلام ) عنوان کرد و گفت: از جمله منابع موجود در این عرصه، صحیفه سجادیه است که توسط امام سجاد علیه السلام به یادگار مانده؛ این امام همام معارف ناب اسلامی را در غالب دعا به ما ارائه کرده اند و امروزه با زحمت فراوان، پس از قرن ها، در اختیار ماست.
وی با اشاره به جایگاه اهل بیت علیهم السلام در کلام پیامبر(ص) خاطرنشان کرد: با وجود جایگاه برجسته اهل بیت (علیهم السلام) و تأکیدات نبی مکرم اسلام دراین باره، شاهد هستیم که برخی نه تنها حرمت این خاندان را حفظ نکردند، نسبت به آنها ظلم کردند و حتی بیان سخن آنها را نیز ممنوع کرده بودند.
حجت الاسلام والمسلمین بیگدلی با ضروری دانستن بیان اعتقادات حقه تشیع برای همگان اظهار داشت: ما گاهی در قالب تقیه و وحدت، دچار اشتباه شده و اعتقادات درست خود را بیان نکرده ایم؛ کسی حق ندارد بر رهبران سایر مذاهب توهین نماید ولی آنچه بر گردن ماست، تأکید بر اعتقادات حقه خود و تبیین فضائل اهل بیت (علیهم السلام) است.
وی افزود: روایاتی که درباره فضائل امام علی (علیه السلام) سایر ائمه اطهار (علیهم السلام) با خون دل و تلاش و مجاهدت علمای برجسته به دست ما رسیده است، باید آنها را قدر بدانیم و برای همگان تبیین نماییم.
این سخنران در ادامه درباره جایگاه دعا در تعالیم اسلامی گفت: بر اساس روایات، نماز کسی که پس از اقامه نماز دعا نمی کند، بالا نمی رود. همچنین در روایات یکی از عوامل اجابت دعا، صلوات بر محمد و آل محمد است که توصیه شده در ابتدا و انتهای هر دعایی تبیین گردد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha