جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام مهدی

حوزه/ نشست علمی پژوهشی با عنوان شناخت امام مهدی( عج) در مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) نکا برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  مازندران، خانم اسماعیلی کارشناس مباحث مهدویت در این نشست بیان کرد: پرداختن  به  مباحث مهدویت از بعد اعتقادی، ضروری است؛ همانطور که در سوره اسرا آیه 71 تاکید دارد که سعادت و سرنوشت انسان در پی شناخت امام زمانش می باشد.

وی افزود: هویت انسان ها در قیامت وابسته به امامی می باشد که در دنیا آن امام معصوم را بر گزیده اند؛ لذا باید تلاش نمود که به معرفت امام عصر(عج) نائل شد.

این کارشناس حوزوی تاکید کرد: معرفت همانند ایمان که دارای درجات قلبی، لسانی، جوارحی می باشد؛ دارای مراتبی می باشد که اولین درجه معرفت، آن است که امام، همتای پیامبر(صلی الله علیه وآله) دانسته شود؛ یعنی دارای عصمت، علم و قدرت الهی ... باشد.  با این تفاوت که پیامبر مقام نبوت و امام مقام امامت را دارا می باشد.

وی ادامه داد: مراد از مرگ جاهلیت درحدیث شریف(من مات و لم یعرف امام زمانه،مات میته جاهلیه) به  تفسیر امام صادق (علیه السلام)موت به کفر و نفاق می باشد. در نتیجه کسی که امام زمان(عج) خود را نشناسد و از دنیا برود ، چه در دنیا و آخرت از فیوضات امام، محروم می گردد.

وی تصریح کرد: امور مهدوی را می توان به دوقسم درونی و بیرونی تقسیم نمود؛ که بحث درونی مهدویت به معنای عمیق سازی شناخت امام زمان(عج) در جان مردم و بحث بیرونی مهدویت به معنی پاسخگویی به شبهات شبکه های ضد مهدوی است که هدفشان از بین بردن اعتقاد به مهدویت و تضعیف باور مهدوی  به سوی اباحه گری می باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: مهدی شناسی نیاز به سرباز امام زمان(عج) دارد و برای این امر از بیت المال مسلمین خرج می شود؛ لذاحوزه های علمیه باید به نشر و تعلیم آموزه های مهدوی و پرورش سربازان امام زمانی و در نهایت هموار ساختن جاده ی مهدویت بپردازند و در این راه، همانند ادیان دیگر از تمام ابزارهاو فناوری روز دنیا استفاده کنند.

وی افزود: طلاب و مهدی پژوهان نباید منتظر کسی باشند که بستر این تبلیغ را برایشان مهیا سازند؛ بلکه خود باید در این راه گام  بردارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha