جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 374572
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
حجت الاسلام پورسیدآقایی در دیدار با آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ مدیر موسسه آینده روشن از برگزاری همایش دکترین مهدویت برای اولین بار در شهر قم خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود پورسیدآقایی مدیر موسسه آینده روشن عصر امروز در دیدار مدیران این موسسه با آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفت: موسسه آینده روشن و پژوهشکده مهدویت در پی پرکردن یک خلا جدی در عرصه فعالیت های فرهنگی و تخصصی در بدنه حوزه های علمیه ایجاد شد.

وی افزود: سطح سه مهدویت در این موسسه تدریس می شد که با تقاضایی که از شورای عالی حوزه های علمیه  انجام شده است، امیدواریم به زودی مجوز سطح چهار تخصصی  مهدویت نیز برای این موسسه صادر شود تا در کنار مرکز تخصصی مهدویت دو مجموعه قوی به پرورش شاگردان این مکتب اقدام بورزند.

مدیرموسسه آینده روشن بیان کرد: در همین راستا سرفصل هایی تهیه و تنظیم شده است که سعی داریم در این سرفصل ها، تمام آنچه که یک پژوهشگر و استاد مهدویت باید در این زمینه بداند گنجانده شود تا بتواند به عنوان سرمایه حوزه و نماینده حوزه به رفع چالش های پیش رو در این زمینه اقدام بورزد.

وی گفت: این موسسه، هم اکنون اقدام به انشار 10 مجله برای کودکان و خردسالان و نوجوانان و جوانان و بزرگسالان می کند و البته در کنار این مجلاست فرهنگی مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی با رویکردهای علمی و فرهنگی و هنری به مقوله مهدویت در این موسسه منتشر می شود.

این استاد حوزه اظهارکرد: همایش بین المللی دکترین مهدویت پس از سالها که در تهران برگزار شد، امسال بنا به این نظر که مرجعیت شیعه به عنوان زعمای حوزه علمیه باید در راس همه برنامه های فاخر حوزه باشند این همایش در قم و زیر سایه این بزرگان برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت روز پنجشنبه سی ام اردیبهشت ماه برای اولین بار در قم برگزار خواهد شد و امیدواریم بتوانیم این همایش را با حضور مراجع عظام تقلید در این پایگاه علم و اجتهاد برگزار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha