جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیر حوزه مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و گفت: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن که در حوزه علمیه امام صادق(ع) کوتنا برگزار شد، با بیان این که طلاب حافظ قرآن پرچم های قرآنی را در این کشور به اهتزاز در می آورند، اظهارداشت: توجه طلاب به قرآن، آنها را در مسیر رشد و تعالی قرار می دهد.

وی توجه به مباحث قرآنی در حوزه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با معارف و مفاهیم قرآنی در دوران تحصیل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که از سال های گذشته با برنامه ریزی مناسب فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه استان رونق گرفته و تقویت شده، تصریح کرد: برگزاری دوره های قرائت، تربیت مربی و حفظ قرآن کریم از جمله مهم ترین برنامه های حوزه علمیه مازندران است.

حجت الاسلام طاهری رسالت حوزه در گسترش مفاهیم قرآنی در جامعه را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه باید با ترویج مبانی قرآنی در جامعه، کلام الهی را از مهجوریت خارج کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) را در میان امت خود به امانت گذاشتند، خاطرنشان کرد: توجه به این دو امانت عامل سعادت دنیوی و اخروی بشر خواهد شد.

وی با اشاره به این که قدرت نگهداری محفوظات در سنین پایین از ماندگاری بیشتری برخوردار است، تأکید کرد: طلاب نوجوان بهترین ظرفیت در حفظ آیات نورانی قرآن کریم را دارند و باید حداکثر بهره را از این دوران طلایی ببرند

حجت الاسلام طاهری، همچنین انس با قران را لازمه حفظ قرآن دانست و خاطرنشان کرد: تنها با انس و ارتباط قلبی با قرآن است که در حفظ آن موفق خواهیم بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، تلاوت آیات نورانی قرآن را زمینه‌ساز تقوای الهی در انسان دانست و گفت: محافل انس با قرآن کریم سبب گسترده شدن فرهنگ عظیم قرآنی در میان آحاد جامعه می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha