جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 373783
۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
تروریست داعش

حوزه/ گروه داعش براساس روایاتی که می گویند کلّ ائمۀ دوازده نفر و همۀ از قریش هستند، بغدادی را با لقب «القریشی الحسینی» و گاهی «هاشمی» معرفی می کند که تصریح کنند، البغدادی یک قریشی است.

خبرگزاری «حوزه»، چکیده مقالۀ استاد مهدی فرمانیان دربارۀ «مهدویت و خلافت اسلامی در نگاه داعش» را ارئه می دهد.

برای شناخت داعش، باید با چهار گروه سَلَفی آشنا بود: سلفی های جهادی مصر با هدف مبارزه با حاکمان ظالم؛ افغان العرب ها در افغانستان؛ القاعده که هدفش مبارزه با آمریکا بود؛ سلفی های عراق به رهبری ابومصعب الزرقاوی که دشمن اصلی خود را شیعیان اعلام کرد. زرقاوی با نگارش کتابی ضد شیعه، نسبت های ناروای بسیاری به شیعیان در طول تاریخ و دوران معاصر زد؛ از جمله: شیعه با آمریکا متحد شده  تا اهل سنت عراق را از بین ببرد و فکر خود را در جهان گسترش دهد.

اختلافات البغدادی و أیمن الظواهری باعث شد که البغدادی داعش را تأسیس و خود را ممهد مهدی معرفی کند. این گروه برای گسترش افکار خود به نشانه ها و نمادهای آخرالزمانی تمسک می کند.

یکی از این نمادها، پرچم سیاه است که یادآور خلافت اسلامی است و در احادیث سنی فراوان دیده می شود.

نشانۀ دیگر آن ها برگرفته از حدیثی است که می گوید: پرچم های سیاه مهدی از سمت خراسان می آید. به همین دلیل است که اکثر داعشی ها در افغانستان، یعنی خراسان قدیم، آموزش می بینند و از آن جا می آیند.

رفتن آن ها به افغانستان و انتخاب پرچم و لباس سیاه و لباس افغانی و پاکستانی، نشان دهندۀ این است که آنان از قدیم خود را ممهد مهدی می دانستند و از مشرق و خراسان ظهور می کنند.

در روایتی از پیامبر (ص) روز قیامت برپا نمی شود مگر آن که رومی ها به دابق می روند و عده ای با آنان می جنگند؛ دو سوم آن ها کشته می شوند و یک سوم باقی مانده را هیچ فتنه ای برهم نمی زند.

داعشی ها با استناد به این روایت، مدعی اند همان هایی هستند که در آخرالزمان با صلیبی ها می جنگند. شهر دابق در شمال حلب قرار دارد و در گذشته نیز جنگی بین عثمانی ها و صلیبی ها در آن روی داده است.

گروه داعش براساس روایاتی که می گویند کلّ ائمۀ دوازده نفر و همۀ از قریش هستند، بغدادی را با لقب «القریشی الحسینی» و گاهی «هاشمی» معرفی می کند که تصریح کنند البغدادی یک قریشی است و می تواند یکی از خلفای آخرالزمان باشد که همه باید با او بیعت کنند.

براین اساس برخی از القاعده ای ها، چون البغدادی را سید دیدند، تصریح کردند که اگر کسی با او بیعت نکند، از گمراهان است.

داعشی ها در شماره دو مجله دابق به روایتی از پیامبر (ص) استناد کرده اند که ما با جزیرۀ العرب می جنگیم و آن جا را فتح می کنیم؛ سپس بر فارس و روم پیروز می شویم و بعد با دجال می جنگیم و در آن جا خداوند به ما پیروزی می بخشد.

آنان براساس همین روایت، می گویند که باید با عربستان و ایران بجنگند و بعد با اسرائیل و آمریکا وارد جنگ شوند.

بنابراین داعشی ها با استفاده از همه شواهد و قراین موجود در روایات، خود را زمینه سازان ظهور مطرح می کنند.

منبع: نمایه، چکیده نشست های علمی حوزوی، دفتر چهارم. استاد مهدی فرمانیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha